pupkin
16.10.12,11:04
Poraďte mi prosím.
Kto môže školiť zamestnancov z problematiky BOZP? Ja ako učiteľ môžem školiť aspoň našich zamestnancov? A Ako je to so zástupcom zamestnancov. Je volený, alebo je direktívne určený?
Ďakujem
pupkin
16.10.12,09:57
Ako učiteľ, myslím tým, že mám pedagogické vzdelanie a som technik BOZP na našej škole.
GabiZ
16.10.12,10:17
Na školenie svojich vlastných zamestnancov (ktorí sú so zamestnávateľom v pracovnom pomere alebo v obdobnom pracovnom vzťahu, napríklad v služobnom) o problematike BOZP podľa § 7 zákona o BOZP nie je potrebné, aby mal zamestnávateľ, či jeho vedúci zamestnanec, bezpečnostný technik alebo iný jeho zamestnanec, ktorý školí problematiku BOZP, oprávnenie podľa § 27 zákona o BOZP. Samozrejmou podmienkou a v prípade osobitných odborných profesií nevyhnutnou podmienkou je, aby školiteľ bol odborne spôsobilý vo vzťahu k predmetu (témam) školenia.
Čo sa týka zástupcu zamestnancov, spomenuli ste, že pracujete v škole. O akého zástupcu zamestnancov sa konkrétne jedná? Je to vo vzťahu k rade školy? Konkretizujte otázku.

Ak hovoríte o zástupcovi zamestnancov v problematike BOZP, tak platí:
§ 19 ods. 1 a 2
Zamestnanca, výlučne a len s jeho písomným súhlasom, možno za zástupcu zamestnancov pre bezpečnosť
1. navrhnúť prostredníctvom príslušného odborového orgánu (§ 230 ZP) alebo zamestnaneckej rady (§ 233 ZP) pôsobiacich u zamestnávateľa alebo

2. zvoliť z radu zamestnancov, ak u zamestnávateľa nepôsobí odborová organizácia alebo zamestnanecká rada.
pupkin
16.10.12,10:58
Ďakujem veľmi pekne za odpoveď. A ak by som chcel školiť na inej škole? Môžem? Ďakujem.
marosc
16.10.12,11:04
Pokiaľ na inej škole nemáte pracovný pomer, tak nie. Musel by Ste byť bezpečnostný technik a školenie robiť ako dodávateľskú službu.
GabiZ
16.10.12,11:11