martin.keprta
31.10.12,08:05
Dobrý deň,

Stratil som zamestnanie kde som bol na TPP a mám firmu kde som jediný spoločník resp. som tam sám:-)

Firma je v štádiu budovania takže zatiaľ existuje len ako právny subjekt a nevyvíja žiadne aktivity

Rád by som sa spýtal aké povinnosti mi teraz vznikajú a na čo si treba dať pozor.

Ďakujem.
mr2
31.10.12,09:52
dobra otazka, kym ti niekto zodpovedne odpovie ja len tak nastrelim ze zrejme

1)prepis rychlo firmu na niekoho ineho a daj sa na urad prace

alebo

2) zamestnaj sa v nej za min. peniaze aby ti sli odvody zdravotne starobne a tak..

ale pockajme na profi odpoved...
martin.keprta
31.10.12,09:55
A ešte k tomu som študent denného štúdia...
petrako
31.10.12,10:07
Postupujte presne tak ako napisal mr2.....za 1., Podporu z nezamestnanosti nedostanete a soc. a zdrav poistenie si budete musiet platit sam. Pripadne nemusite si nic platit, ale dostanete za tie roky O,- pri vyratavani dochodku a len zakladnu zdrav starostlivost. Nikto nemusi byt povinne poisteny SP a ani ZP pokial nepobera prijem v zamestnani. Pokial nevykonavate cinnost v takej miere ze sa treba zamestnat a prichadzat skoro o 70 % vyprodukovaneho zisku (vychadzam ze ste jediny spolocnik) tak si platte dobrovolne ZP dnes je to 47,26/mes. a uzivajte si plody podnikania inac:-)
veronikasad
31.10.12,10:24
A ešte k tomu som študent denného štúdia...
spoločníka, ani študenta denného štúdia na UP nezaevidujú ako uchádzača o zamestnanie, teda nárok na dávku v nezamestnanosti, aj keby si mal splnenú podmienku 730 dní poistenia v nez. v posl. dvoch rokoch, ti nevznikne.

Ako študent denného štúdia si v zdr.poisťovni poistencom štátu (ak splňaš hranicu veku). Treba odovzdať - ak si tak neurobil - potvrdenie o návšteve školy + zápočtový list od zamestnávatela.
ivka70
31.10.12,10:26
Zapoctovy list nema co Zdravotnu poistovnu zaujimat .....
Sany
31.10.12,11:05