miki222
04.12.12,01:59
Dobrý deň, prepáčte ak som dal do zlej témy ale lepšiu som nenašiel. Chcem sa spýtať, v roku 2008 som bol zamestnanec, v roku 2009 som bol celý rok nezamestnaný a od roku 2010-2012 som bol živnostník. Prvý rok živnosti som platil len zdravotné poistenie, druhý rok som platil aj sociálne poistenie aj zdravotné. Bohužiaľ však moje príjmy boli a sú tak malé, že od 1.1.2013 ruším živnosť a idem opäť na úrad práce a nájsť si nejakú prácu, premýšľam nad odchodom do zahraničia :(. Chcel by som sa preto spýtať odborníkov či mi vzniká nárok aspoň na niečo, či už je to životné minimum, prípadne 6 mesiacov dávky v nezamestnanosti. Mám úver, a bývam v podnájme. Môj príjem bude 0 rád by som vedieť či mám šancu prežiť, resp. na čo sa pripraviť a na čo mi vzniká/nevzniká nárok. Ďakujem pekne za každú radu.:mee:
miki222
04.12.12,12:29
Môže mi niekto poradiť prosím?
Xanti
04.12.12,12:32
Nárok na dávku v nezamestnanosti ti nevznikne, lebo si neplatil poistenie v nezamestnanosti, kt. nie sú súčasťou povinného balíka poistení SZCO v SP.

A nárok na dávku v hmotnej núdzi posúdiť neviem, lebo nepíšeš koľko máš rokov a rodinné pomery, či si slobodný ženatý ...
veronikasad
04.12.12,12:33
Počas výkonu činnosti SZČO, aj keď si povinne poistený v SP, nie si poistený v nezamestnanosti. Preto ti nárok na dávku v nezamestnanosti nevznikne (ak si si náhodou neplatil poistenie v nezamestnanosti ako dobrovolne poistená osoba).

Ak splňaš podmienky na dávky v hmotnej núdzi (posudzuje sa príjem celej rodiny), informuj sa na UP Dávka v hmotnej núdzi, vrátane príspevku na bývanie je však podstatne nižšia ako životné minimum.
miki222
04.12.12,21:47