kitti
27.02.06,12:10
Pekný deň všetkým,

mám jeden problém. Som študentka denného štúdia VŚ, pričom brigádujem v jednej firme od 1. júla 2003. Oficiálne mám doma Dohodu o brigádn. práci študenta, ale v roku 2003 a 2004 za mňa platila firma normálne odvody do ZP. Toto poistné mi potom znížilo i základ dane v daňovom priznaní. Asi ma brali ako "normálneho zamestnanca", nie na dohodu, aj vo výplatnej páske som mala stále udané, že základná mzda= xy Sk.V roku 2005 za ňa prestali platiť poistné, aj ma na to upozornila účtovníčka, že si to mám sledovať. Vo výplatných páskach som mala za 1-5/ 2005 tiež udané základná mzda, a od 6-12/ 2005 už dohoda o brig. práci študenta= xy Sk. Tak to je udané aj v Mzdovom liste, ktorý som si vyžiadala kvôli posledným štyrom mesiacom roka 2005. Sledovala som zákony, aj Vaše stránky, a tak som dospela k tomu, že ako študent na dohodu platím do ZP za mesiace 9-12/2005 14%z príjmu, lebo mám viac ako 13 0000 Sk. Lenže zo ZP mi dnes prišiel list, že od 1. 7. 2003 som ako poistenec evidovaná v kategórii "40" poistenec, za ktorého je platiteľom poistného zamestnávateľ.

1) Mám teraz problém? ja neviem, mala som ísť niečo nahlásiť do ZP. Podľa tohto nie som zamestnaná na dohodu.
2) Mám zaplatiť 14%, napriek tomu, že nie som evidovaná ako poistenec, za ktorého platí štát- študent?
3) Ak študent zarába na dohodu z viacerých oblastí, zrátavajú sa všetky príjmy z dohôd, za predpokladu, že nie som v TPP.

Je to trocha dlhé, ale prosím Vás o radu, v ZP nikto nič nevie, alebo každý má inú teóriu. Ďakujem.
Jana Motyčková
27.02.06,12:25