POcity
18.12.12,02:04
Dostal som novú pracovnú zmluvu, ktorú odmietam podpísať. Ide o to, že do teraz(6r.) som mal pracovnú zmluvu na dobu neurčitú kde boli uvedené len základne náležitosti s klasickým rozvrhnutím pracovnej doby. Na "papieri" je len minimálna mzda(keďže žijem na východe:), ktorá je zasielaná na Bú a zvyšok bol vyplácaný na ruku s tým, že som podpísal aj A4 kde bol výpočet odpracovaných hodín a reálna mzda. Samozrejme, keďže pracujem ako kuchár, nešlo o klasický pracovný týždeň ale väčšinou o rozdelenie na krátky a dlhý. niekedy pracujeme 15-17 hod denne, čo nie je neobvyklé v našej profesii. Samozrejme neboli preplácané žiadne nadčasy ani sviatky, všetko bolo vecou ústnej dohody.
Nebol som s tým spokojný, ale keďže som prácu potreboval, svoje peniaze som dostal a s vedúcim sme sa vždy vedeli rozumne dohodnúť. Samozrejme nastala zmena a nová vedúca nám prikázala podpísať nové zmluvy. Sú postavené úplne nevýhodne pre nás zamestnancov a samozrejme tak, aby čo najviac vyhovovali jej. Nesúhlasím z ničím okrem zmeny rozvrhnutia pracovného času.
Takmer všetci už podpísali pod hrozbou výpovede, mne sa vyhráža výpoveďou a nevyplatením peňazí na ruku. Dokonca aj na nástenku napísala výzvu že "v prípade neodovzdania nových pracovných zmlúv budeme mať zadržané uhradenie zvyšku mzdy."
Môj pohár trpezlivosti pretiekol, a tak ešte pokiaľ pracujem chcem podať podnet na inšpektorát práce. Nemám čo stratiť a nechcem byť tým, ktorý sa sťažuje ale nič pre tomu neurobí.
Malo by ísť o:
-nedodržiavanie BOZP (žiadne pracovné oblečenie ani obuv počas 5 rokov)
-porušovanie pracovnej zmluvy( pracovného času, neuhrádzanie nadčasov, práca cez víkendy, nedele a sviatky pod hrozbou prepustenia, nútenie vykonávať prácu nesúvisiac s náplňou mojej profesie kuchár(maľovanie, rúbanie dreva, oprava sanity..) pod hrozbou prepustenia
mam otázky:
Môžem byť aj ja nejako "potrestaný" že som nepracoval podľa pracovnej zmluvy?