Peter Stefanak
23.12.12,16:42
Dobry den,


som student VS a mam zalozenu zivnost, s otcom som pracoval na nejakych brigadach ale vsetky prijmy (aj za neho aj za mna) fakturoval on na svoju zivnost. Teraz by sme to chceli medzi sebou prefakturovat aby nemal zbytocne vysoky zaklad dane.


Na svojej zivnosti som nemal ziadne faktury vystavene, aj ked ju mam otvorenu od zaciatku roka. Bola by to teda tato jedna faktura. Aku velku sumu mu mozem vyfakturovat aby som nemusel od buduceho roka platit odvody? Momentalne totiz neplatim socialne ani zdravotne odvody. Na urade mi povedali ze to budem musiet az od buduceho roka podla vysky prijmu.


Nebude to divne, ak teraz otcovi na konci roka vystavim fakturu napr. za 3000 eur za nejaku "pocitacovu sluzbu" (taky mam predmet podnikania) alebo je to bezne?


Mozem kludne prijat peniaze v hotovosti a on si nasledne vystavi vydajkovy pokladnicny blok? Nemam totiz nahlaseny ziadny bankovy ucet, kedze neplatim odvody ani som neprijmal faktury. Ako by to prebiehalo? On vybere napr. 3000 eur z jeho podnikatelskeho uctu, to zaeviduje ako "osobna spotreba" a nasledne mi ich zaplati a vystavi vydajkovy pokladnicny doklad a to zaeviduje do uctovnictva? Alebo sa to robi nejak rovno s tym vyberom z uctu?


Dakujem pekne.
IvetaH
23.12.12,17:06
Ahoj,
Začínajúci živnostník v prvom roku podnikania nemusí platiť odvody do SP.
Povinne musí začať platiť až od júla nasledujúceho roku, ak za predchádzajúci rok zarobil viac ako 12 násobok minimálneho vymeriavacieho základu.
Od 1.7.2013 bude platiť pre príjem v roku 2012 suma 4716 €. Ak si mal nižšie príjmy, nie si povinný platiť odvody do sociálnej poisťovne.
Peter Stefanak
23.12.12,18:01