thomas2
29.12.12,17:41
Ahojte poraďáci, chcem sa spýtať: Pracujem ako obchodný zástupca, denne absolvujem 3 obchodné stretnutia - každé v inom meste. Moja otázka znie: Musím do CP rozpísať podrobne všetky 3 cesty alebo môžem to zapísať hromadne ako jednu cestu?
veronikasad
29.12.12,16:44
Vypisuješ cesťák ako zamestnanec, alebo SZČO ?
thomas2
29.12.12,16:47
Ako SZČO...
veronikasad
29.12.12,16:49
Ako SZČO...
Stačí keď uvedieš začiatok a koniec pracovnej cesty - podstatný údaj pre výpočet výšky stravného.
thomas2
29.12.12,17:01
Ďakujem pekne za odpoveď...mám však ešte jednu otázku: Ako vykážem kilometre ktoré som najazdil? Spočítam všetky tri cesty a súčet zapíšem do CP?
veronikasad
29.12.12,17:08
Ďakujem pekne za odpoveď...mám však ešte jednu otázku: Ako vykážem kilometre ktoré som najazdil? Spočítam všetky tri cesty a súčet zapíšem do CP?
Ako súvisia km so stravným ?

Alebo píšeš o knihe jázd ? Auto máš v obchodnom majetku, alebo si budeš uplatňovať sadzbu základnej náhrady + spotrebu PHM ?
thomas2
29.12.12,17:14
Auto mám v obch.majetku, na kilometre sa pýtam preto, lebo ich spravím hodne...myslím ako tam zahrniem za najazdené kilometre 0,183 Eur/km?
veronikasad
29.12.12,17:17
Auto mám v obch.majetku, na kilometre sa pýtam preto, lebo ich spravím hodne...myslím ako tam zahrniem za najazdené kilometre 0,183 Eur/km?
Ak máš auto v obch.majetku, nemôžeš si účtovať sadzbu základnej náhrady.
Tvojim daňovým výdavkom sú odpisy a náklady na prevádzku (spotreba PHM, poistenie MV, náklady na údržbu).

Sadzbu základnej náhrady + spotrebu PHM si môžeš účtovať iba v prípade, ak vlastné súkr.mot.vozidlo používaš na podnikanie.
thomas2
29.12.12,17:21
Áno, používam vlastné motorové vozidlo na podnikanie, zaregistroval som ho na začiatku podnikania na DÚ, platím cestnú daň...To som mal napísať na začiatku, však?
veronikasad
29.12.12,17:25