ZEvina
02.03.06,06:48
Čím viac študujem vaše otázky a odpovede, tým viac zisťujem, čo všetko neviem. Poradíte mi prosím? Mám niekoľko otázok /veľa/:

1. Kedy vzniká povinnosť s.r.o. na povinný audit?

2. Ak som doteraz uvádzala, že daňové odpisy sa rovnajú účtovným je to zle? Prečítala som si už asi všetky príspevky, ale nikde som nenašla priamu odpoveď: Ak sme kúpili nákl.automobil v 6/2004 a uplatnila som si odpis /1 odpisová skupina - 4 roky/ 25% do nákladov na 551 /za celý prvý rok odpisovania/ a vo výkaze DPPO som uviedla, že daňové odpisy sa rovnajú účtovným nie je to správne?

Zatiaľ tieto, ostatné v inej téme. Mám už toľko poradcov, zákonov, nariadení....., že ich nestíham ani študovať a potom tie zákony sú napísané tak "MÚDRO!", že ich pochopím vždy po svojom.... Poraďáci, ešte že vás máme. Táto stránka je to najlepšie, čo kto kedy vymyslel.
Milan Benka
02.03.06,05:58
§19 zák. o účt.

Povinný audit, keď účtovná jednotka, kt.je obchodnou spoločnosťou povinne vytvára ZI, alebo družstvo splnila v predchádzajúcom roku aspoň dve z troch podmienok:
1. celková suma majetku presiahla 20mil.
2. čistý obrat prčesiahol 40mil.
3. priem. počet zamestnancov presiahol 20
Ďalej povinný audit majú :
- a.s.
- ak to ustanovuje osobitný predpis
- kt. zostavuje účt.záv. podľa § 17a(napr. Ex.im.banka)
-právn.osoby, ktorých suma ročného podielu prijatej dane je viac ako 1mil.
Dada
02.03.06,05:59
§ 19
Overovanie účtovnej závierky audítorom


(1) Individuálnu účtovnú závierku musí mať overenú audítorom účtovná jednotka,

a) ktorá je obchodnou spoločnosťou, ak povinne vytvára základné imanie, a družstvom, ak v roku predchádzajúcom roku, za ktorý sa táto účtovná závierka overuje, splnila aspoň dve z týchto podmienok:
1. celková suma majetku presiahla 20 000 000 Sk, pričom sumou majetku sa rozumie suma majetku zistená zo súvahy v ocenení neupravenom o položky podľa § 26 ods. 3,