siska8
28.01.13,19:39
Prosím o názor a radu...
Manžel pracuje ako živnostník. Vykonáva zváračské práce každý mesiac pre jednu firmu na základe Rámcovej zmluvy o spolupráci a odberateľsko-dodávateľskej zmluvy. T.z. chodí do práce denne, prácu mu určuje firma, pracovný čas si ale určuje sám...dôležité je, aby zákazka bola vykonaná včas...Môže takto pracovať ďalej, alebo ide o závislú prácu a mal by pracovať na pracovnú zmluvu...Firma nemá žiadnych zamestnancov, všetci tam pracujú ako živnostníci...a dobrovoľne...
Ďakujem za rady a názory...lebo som z toho zúfalá...takto je to pre nás vyhovujúce a predstava, že by to takto nemalo byť ma deprimuje =(
veronikasad
28.01.13,18:49
Myslím, že v tomto prípade ide o závislú prácu.

Pozri § 1 Zákonníka práce - po novele od 1.1.2013

2) Závislá práca je práca vykonávaná vo vzťahu nadriadenosti zamestnávateľa a podriadenosti zamestnanca, osobne zamestnancom pre zamestnávateľa, podľa pokynov zamestnávateľa, v jeho mene, v pracovnom čase určenom zamestnávateľom, za mzdu alebo odmenu.

(3) Závislá práca môže byť vykonávaná výlučne v pracovnom pomere, v obdobnom pracovnom vzťahu alebo výnimočne za podmienok ustanovených v tomto zákone aj v inom pracovnoprávnom vzťahu. Závislá práca nemôže byť vykonávaná v zmluvnom občianskoprávnom vzťahu alebo v zmluvnom obchodnoprávnom vzťahu podľa osobitných predpisov.
Zita5
28.01.13,18:55
Prosím o názor a radu...
Manžel pracuje ako živnostník. Vykonáva zváračské práce každý mesiac pre jednu firmu na základe Rámcovej zmluvy o spolupráci a odberateľsko-dodávateľskej zmluvy. T.z. chodí do práce denne, prácu mu určuje firma, pracovný čas si ale určuje sám...dôležité je, aby zákazka bola vykonaná včas...Môže takto pracovať ďalej, alebo ide o závislú prácu a mal by pracovať na pracovnú zmluvu...Firma nemá žiadnych zamestnancov, všetci tam pracujú ako živnostníci...a dobrovoľne...