Nerghal
02.03.06,08:32
Zdravim...som student a chcel by som si dat zivnost...mam preto par otazok, na ktore som sice dostal uz par odpovedi inde, ale chcel by som pre uplnost informacii to vsetko mat naraz na jednom mieste :) takze

1. chcem podnikat v oblasti webdesign/reklama - vztahuje sa na to napr. Autorsky zakon a vyplyvaju z toho nejake vyhody?
2. ked som student a budem musiet platit dan, pretoze moj prijem presiahne urcitu rocnu sumu, budem moct poziadat o vratenie dane ako napr. ked niekto robi na studentsku dohodu?
3. vyplyvaju nejake vyhody z toho ze budem student - zivnostnik?
4. ako je to s rodinnymi pridavkami, ktore dostavaju moji rodicia? budu ich dostavat nadalej, alebo ich budem moct dostavat ja?
5. ak prekrocim urcitu rocnu sumu, po ktorej budem musiet platit dan, mozem ju zrazit dole kupou tovaru, ktory ma nieco spolocne s mojim podnikanim do nakladov? (pc, notebook, digi fotoaparat, software)
6. ako je to s platenim do socialnej a zdravotnej poistovne ? kolko budem musiet platit? a bude to uz prvy rok?

to je asi vsetko, na co si teraz spomeniem...keby ste mali este nejake tipy, tak ich mozete dopisat - chcem byt na cistom
Nerghal
15.03.06,06:41
haloooooooooo prosim niekto mi odpowedzte
Daska
15.03.06,19:27
...
2. ked som student a budem musiet platit dan, pretoze moj prijem presiahne urcitu rocnu sumu, budem moct poziadat o vratenie dane ako napr. ked niekto robi na studentsku dohodu?
Kazdy manarok na odpocitatelnu polozku toho roku je to:90 816,-
Uplatnis si ju v DP za rok 2006 do konca marca 2007 a az tam budes vidiet ci budes platit nejake dane alebo nie....


... 4. ako je to s rodinnymi pridavkami, ktore dostavaju moji rodicia? budu ich dostavat nadalej, alebo ich budem moct dostavat ja?
Myslim ze pokial si student nemali by o pridavky prist..., ale to je len moj nazor...