piotr_z_MT
31.01.13,13:15
Dobry den,
vopred sa ospravedlnujem ak budem mat hlupe otazky, ale to ma obcas asi kazdy zaciatocnik :)

Momentalne pracujem ako programator v jednej nemenovanej spolocnosti, ale planujem prejst na iny model - zalozit si s.r.o., zamestnat sa v nej ako programator, a na istu kapacitu pracovat pre mojho aktualneho zamestnavatela ako "subdodavatel", zvysok casu by som sa venoval tvorbe web stranok. V ramci setrenia nakladov by som si zriadil len "virtualne sidlo", realne by som sa v case vykonavania prace nachadzal v priestoroch mojho momentalneho zamestnavatela/buduceho obch. partnera, web stranky by som tvoril doma na "firemnom" NB.

Tolko teoria, teraz prakticke otazky :

1) je tento model plne legalny ? T.j. virtualne sidlo, praca vykonavana u zakaznika alebo doma na firemnom NB
2) Predpokladam, ze na vytvorenie s.r.o. a virtualneho sidla si objednam jednu z mnohych firiem, ktore sa tym zivia, rovnako ako vedenie uctovnictva a miezd delegujem na inu firmu. Lenze stale sa neviem zbavit blbeho pocitu, ze som na nieco velmi dolezite zabudol :)

Vdaka
KEJKA
31.01.13,15:00
1 ano
2 ano, pôsobenie u obch. partnera si dohodnite v zmluve.
sroservis
31.01.13,21:40
Dobrý deň,

nepotrebujete ani "virtuálne" sídlo, môžete si ho zriadiť vo svojej nehnuteľnosti (u rodičov a pod.).

Čo sa týka vzťahu s Vašim doterajším zamestnávateľom, zvážte či sa naozaj aj v praxi preklopíte na obchodnoprávny vzťah alebo sa v podstate pre Vás nič nezmení, stále bude v pozícii podriadenosti ako zamestnanec.
V druhom prípade a najmä, ak by ste sa mali dlhšie a často vyskytovať na pracovisku zamestnávateľa by som zvážila, či ide nejde len o simulovanie obchodnoprávneho vzťahu tam, kde má byť vzťah pracovnoprávny.

Pekný deň.
piotr_z_MT
01.02.13,07:02
Kejka - vdaka za uistenie.