lvs
01.02.13,15:43
Dobrý deň prajem, vedeli by ste mi poradiť, ako zrušiť zmluvu s dodávateľom elektriny?
Mamka podpísala zmluvu s novým dodávateľom pred rokom a kedže zrušenie nestihla poslať do 7 dní, zmluvu jej nezrušili. Pred rokmi sa rozviedla a byt si odkúpila do os.vlastníctva, takže je jediným vlastníkom, ale bohužiaľ vo VSE nebola nahlásiť zmenu majiteľa bytu, takže celé roky platila elektrinu na meno bývalého manžela. Keď s ňou nový dodávateľ uzatváral zmluvu nepotreboval ani číslo OP, ani podpis jej bývalého, ale zmluvu napísal nie na ňu,ale na neho, aj napriek tomu, že v byte roky nebýva. Kedže žiadosť o zrušenie zmluvy poslala neskôr ako do 7 dní, tak jej zmluvu nezrušili, iba ak by zaplatila vysoký poplatok.
Teraz jej prišiel list z VSE, že sa môže vrátiť, pretože sa mení cena elektriny, a údajne podľa zákona môže zmeniť dodávateľa aj bez poplatku. Ale problém je v tom, že zmluva je na jej bývalého manžela, ktorý už roky býva v inom štáte, a potrebujú jeho občiansky preukaz.
Ako máme postupovať, by sme zmenili dodávateľa včas a bez poplatkov?
Ďakujem za odpoveď.
lvs
07.02.13,08:35
Neviem, či mi nik nevie poradiť, alebo sa mu téma zdá nezaujímavá. Viem, že sa už veľa písalo o zmene dodávateľa elektriny, alebo zrušenie zmluvy, ale tento prípad je trochu neštandardný. Ak chcem aby mamke zmenili meno na zmluve z jej bývalého manžela na ňu, potrebuje asi, aby zmluvu s dodávateľom najskôr on rozviazal a potom ona s nimi urobila novú zmluvu, resp. napísať žiadosť o zmenu odberateľa. Ale ako to urobiť bez jej bývalého manžela? Veď ona nechce urobiť zmenu odberateľa, ale len opraviť meno na zmluve, opraviť chybu, ktorý urobil obchodný zástupca. Ako mohol dať podpísať zmluvu niekomu inému? Ako môže byť takáto zmluva vôbec platná? A žiaľ bez tejto zmeny mena nemôže zmeniť ani dodávateľa. Vie nám niekto poradiť, ako na to?
tmhwk
07.02.13,09:29
Myslim ze pri zmene odberatela nie je nevyhnutne nutny suhlas toho predchadzajuceho odberatela.
Castokrat totiz ani tento povodny odberatel nemusi byt k dispozicii (napriklad sa odstahoval do zahranicia, je hladany policiou a podobne). Potrebne su iba udaje noveho odberatela.

Ano, pri zmene ceny energie je mozne (pri dodrzani urcenych terminov) vypovedat aj zmluvu ktora bola uzavreta s viazanostou. Pokial ma so sucasnym dodavatelom zmluvu bez viazanosti, moze ju vypovedat kedykolvek.

Ak chce prejst k novemu dodavatelovi (VSE), mozno by bolo najlepsie zavolat na infolinku VSE a myslim ze by mali vediet kompetentne poradit ako tuto situaciu vyriesit. Pri zmene dodavatela sa s tymto novym dodavatelom sa podpisuje zmluva a plna moc, aby vybavil vsetky suvisiace zalezitosti. Zmluva aj formular plnej moci nam od noveho dodavatela prisiel mejlom a spat som to poslal postou. Nevyzadovalo sa tam ziadne notarske overenie, takze ak to tak funguje aj u VSE, potom moze mama podpisat zmluvu a plnu moc v mene byvaleho manzela. Samozrejme, nemalo by sa to robit, ale riesenie by to bolo. Treba sa ale ponahlat, lebo cas na zmenu dodavatela v pripade zmeny cien povodneho dodavatela nie je dlhy. Konkretne toto riesenie jej ale z pochopitelnych dovodov zrejme na infolinke neporadia, ale obecne sa na to spytat mozete.

Moznostou je tiez informovat sa u sucasneho dodavatela na sposob prepisu odberatela - rozdiely v cenach dodavatelov elektriny su pri vacsine tarifov uplne minimalne a preto mozno moze ostat u sucasneho dodavatela, cenovo to zrejme vyjde rovnako ako prestup k VSE. Akurat nahlasi zmenu odberatela sucasnemu dodavatelovi. Opat, ak by bol problem ze pozaduju aj podpis predchadzajuceho odberatela a zaroven sa da vec riesit korespondencne, mozno bude najrychlejsie podpis predchadzajuceho odberatela nafingovat.
tmhwk
07.02.13,09:44
este doplnam lehoty na zmenu dodavatela:

Pri zmluvách uzatvorených na dobú určitú je odberateľ v zmysle zákona o energetike oprávnený odstúpiť od zmluvy v prípade, ak dodávateľ zmení ceny za dodávku elektriny/plynu alebo zmení obchodné podmienky, pokiaľ odberateľ so zmenou nesúhlasí. Zmluvu je možné vypovedať s účinnosťou ku dňu zmeny, pričom výpoveď musí byť doručená dodávateľovi najmenej 15 dní pred plánovaným dňom zmeny. Tento výpovedný dôvod je aplikovateľný aj pre zmluvy uzatvorené na dobu neurčitú.

blizsie vid napr tu http://financie.etrend.sk/osobne-financie/zmena-dodavatela-elektriny-alebo-plynu.html
buchač
07.02.13,10:27
Ako máme postupovať, by sme zmenili dodávateľa včas a bez poplatkov?
Ďakujem za odpoveď.

Nahlasovanie zmien
Predaj alebo prepis bytu

Pri predaji, výmene, prepise a darovaní bytu alebo rodinného domu dochádza k zmene zákazníka. V takom prípade pôvodný zákazník ukončuje odber a s novým zákazníkom uzatvárame novú Zmluvu o dodávke elektriny a Zmluvu o pripojení bez pripojovacieho poplatku.

Zmenu nám, prosíme, nahláste:
telefonicky na Linke VSE 0850 123 333;
osobne na ktoromkoľvek Kontaktnom mieste zákazníka (KMZ);
písomne na adrese: Východoslovenská energetika a.s., Mlynská 31, 042 91 Košice;
elektronicky na info@vse.sk.

V prípade osobného kontaktu na KMZ je zmena zákazníka uskutočnená najrýchlejšie za prítomnosti pôvodného aj nového zákazníka. V prípade telefonického kontaktu je najvhodnejšie nahlásiť zmenu zákazníka do dvoch dní od uskutočnenia zmeny.
Pri ukončení odberu u pôvodného zákazníka požadujeme predložiť:
vyplnenú a podpísanú Žiadosť o ukončenie odberu s uvedením:
výrobného čísla a stavu meradla,
adresy pre zaslanie faktúry ukončeného odberu;
platný doklad totožnosti (občiansky preukaz alebo pas), v prípade osobného kontaktu na KMZ.

Ukončenie odberu je možné ku ktorémukoľvek dňu v mesiaci, za predpokladu, že plánované ukončenie odberu oznámi odberateľ elektriny nejneskor do 10 dní vopred.

Od nového zákazníka požadujeme v prípade osobného kontaktu na KMZ:
predložiť platný doklad totožnosti (občiansky preukaz alebo pas);
uviesť výrobné číslo a stav meradla
na uzavretie Zmluvy o pripojení zákazník predloží niektorý z nasledovných podkladov preukazujúcich jeho výlučné vlastníctvo:
list vlastníctva (originál alebo kópiu z Katastrálneho portálu www.katasterportal.sk nie staršiu ako 30 dní),
resp. potvrdený vklad do katastra nehnuteľností,
resp. kúpnu zmluvu,
resp. potvrdenie o priebehu dedičského konania,
resp. zápis z dražby.

Pozn.: Zmluvu o pripojení uzatvára prevádzkovateľ distribučnej sústavy, spoločnosť Východoslovenská distribučná, a.s. (VSD, a.s.), výlučne s vlastníkom elektroenergetického zariadenia, resp. odberného elektrického zariadenia, resp. v prípadoch, keď je odberné elektrické zariadenie neoddeliteľnou súčasťou nehnuteľnosti, výlučne s vlastníkom nehnuteľnosti alebo správcom.

http://www.vse.sk/wps/portal/vse/domov/zakaznici/domacnosti/nahlasovanie-zmien/!ut/p/b1/hY_LDoIwEEW_hS-YtiDQJSgvlUejIHRDiBrF8DCEaMLXC8QtZXaTnDNzL3DIsK4SQ qlMCaTAm-JTPoq-bJuimnau5k6It9TEBnLsmCDPjAL3rAdyuFFGIBsBtDAGEvlOjP--ABD99xWxPwEr-S_AZ0TUQHiDYTEwd1hrEbhtfYdsxLTlsDKcIUVKfnqhLsRK7g9 Wv-9uu-Oh1NggJ3FiMKOwru8vkySoeWXb1CujZyv9ABFW64s!/dl4/d5/L0lJS2FZQSEhL3dMTUFBdFFCZ0VaZ1FBISEvNEprR29oQSEvWj ZfR08xQzlCMUEwR0ZVMjBJQlBOSFQ4TjNPNTQvbXVsdGk2MC5q c3A!/
lvs
07.02.13,17:45
Ďakujem za odpoveď, zákony som si už prečítala aj sama na internete, takže viem, ako treba v bežnej situácii postupovať. Ale ako to máme urobiť, keď s človekom, ktorý je na zmluve uvedený sa už roky nekontaktujeme, takže asi ťažko on požiada o zmenu a ani nepredloží žiaden doklad totožnosti. A termín nás tlačí, pretože do stredy 13. 2. (to je už budúci týždeň), musí mať terajší dodávateľ doručenú žiadosť o výpoveď. Boli sme aj osobne na KMZ, kde bez jeho OP nemôžu urobiť nič, aj mailom som poslala požiadavku, ale odpoveď som dostala len vo forme zákona. Poslala som aj žiadosť na zmenu mena na zmluve dodávateľovi, ale pokiaľ budem čakať na odpoveď, tak termín zas nestihnem. Mám poslať zrušenie zmluvy v jeho mene? Veď aj tak zmluvu podpisovala moja mamka, a vtedy nepotrebovali žiaden doklad totožnosti.