Lentilka
27.09.04,12:58
Prosím Vás akú evidenciu treba viesť na hmotný majetok, ktorého cena nepresiahne 30,000,-Sk, teda sa neodpisuje? Mám na mysli inventárne karty? či majú byť jednotlivé veci nejak označené? Hlavne celú evidenciu, aby som na niečo nezabudla.
rosemary
27.09.04,11:26
Treba to ošetriť vo vnútropodnikovej smernici, ja vediem majetok do 30 000 v operatívnej evidencii, každému pridelím číslo a na konci roka si vytlačím zostavu k inventarizácii, aby sa dal skontrolovať fyzicky.
Lentilka
28.09.04,11:36
Môžete mi to upresniť bližšie, poprípade aj s kontrétnym príkladom. Som začiatočník, jedná sa o inventár malej súkromnej predajne. Neviem si predstaviť, čo by mala obsahovať vnútropodniková smernica.
rosemary
28.09.04,11:44
Smernica by mala okrem iného obsahovať ako sa účtuje o majetku nad 30 000 a do 30 000 v jednotlivom prípade. Pri nákupe do 30 000 hneď do nákladov, majetku pridelím číslo /Čísla mám rozdelené podľa jednotlivých stredísk/ poradové. Evidenciu vediem v počítači v EXEL , na konci roka si vytlačím zostavy k fyzickej inventúre, lebo každý majetok, ktorý má dobu upotrebenia dlhšiu ako 1 rok by mal byť v nejakej evidencii. Mám z minulosti takú skúsennosť, že keď sa neopatrí číslom a nebudem ho každoročne kontrolovať fyzicky či existuje určite dostane nohy.
Danka Kosibová
29.09.04,06:06
ja si na konci roba vytlacim z excelu tabulku-Zoznam drobného majetku uctovaného priamo do spotreby. Evidujem tam, kedy to bolol napupene, co to bolo a cenu.
Lentilka
29.09.04,18:32
Ďakujem všetkým, som rada že existujete.
stefan
03.01.05,17:19