mishena
05.03.06,09:10
Dobry, mam takyto problem. Som studentka VS, ale pracujem na dohodu o vykonani prace. zamestnavatel mi poslal za minuly rok doklad o zuctovani dane. V jednom denniku som citala, ze si mozem poziadat o vratenie dane aj ked som nezarobila viac ako tych 43 000, Chcela by som sa spytat ci danove priznanie typu A mozem podat a hlavne dokedy a ci nevadi, ze mam uzatvorenu dohodu o vykonani prace a nie tu druhu zmluvu, ktora sa vztahuje konkretne na studenta. Na jej presny nazov si teraz nespomeniem. Vdaka :confused:
HUPKA64
05.03.06,08:21
Podaj si DP typu A. Príjmy dáš do riadku príjmy od zamestnávateľov. Vyjde ti čiastkový základ dane podľa § 5. Do nezdanenej sumy si dáš 87936,- Sk. Vyjde ti čiastkový základ dane nula. Ak sú príjmy menšie ako tá nezdanená suma. Budeš mať preplatok na dani. Dole vyznačíš, či chceš preplatok poslať poštovou poukážkou, alebo na účet, tam ho potom napíšeš.
Zita4
05.03.06,08:44
Dobry, mam takyto problem. Som studentka VS, ale pracujem na dohodu o vykonani prace. zamestnavatel mi poslal za minuly rok doklad o zuctovani dane. V jednom denniku som citala, ze si mozem poziadat o vratenie dane aj ked som nezarobila viac ako tych 43 000, Chcela by som sa spytat ci danove priznanie typu A mozem podat a hlavne dokedy a ci nevadi, ze mam uzatvorenu dohodu o vykonani prace a nie tu druhu zmluvu, ktora sa vztahuje konkretne na studenta. Na jej presny nazov si teraz nespomeniem. Vdaka :confused:
Súhlasím a doplním:
Daňové priznanie za rok 2005 môžeš podať do 31. 3. 2006.
Je jedno, či máš pracovnú zmluvu, dohodu o vykonaní práce alebo dohodu o brigádnickej práci študenta. Pri daniach je dôležité, že toto sú príjmy zo závislej činnosti podľa § 5 zákona o dani z príjmov. Ak máš len takéto príjmy, podávaš DP typu A.
Ak by si mal ešte iné zdaniteľné príjmy (napr. z podnikania, sprostredkovania dôch. poistenia, kapitálové príjmy a pod.), musíš podať daňové priznanie typu B.
Ludula
05.03.06,10:48