fo_fo
01.03.13,14:31
Dobrý deň.
Chcem si opýtať či mam nárok na dávku v hmotnej núdzi. Prešiel som tu veľa príspevkov ale ani jeden sa nezhoduje s mojou situáciou. Mam 26 rokov a som študent vysokej školy dennej formy, som ženatý a manželka pracuje na dohodu jej prijem je cca 150eur. Ja nepracujem nikde ale poberám sociálne štipendium. Som vlastníkom domu. Mam nárok na dávku v hmotnej núdzi? Lebo keď som sa bol pýtať minulý rok v septembri tak mi povedali že mam žiadať výživné od rodičov aj bez ohľadu nato že som ženatý. Ale teraz mam už 26 rokov mení sa tým situácia?
Ďakujem za pomoc.
Xanti
01.03.13,13:40
No neviem ale UP posudzuje samostatne občana ktorý má viac ako 25 rokov. Neposudzuje ho spolu s rodičmi. Ale s mng. máte vzájomnú vyživociu povinnosť.

Neviem nájsť či štipendium berie UP za príjem alebo nie .
No dávka v hmotnej núdzi s príspevkom na bývanie pre dvojicu je 198,40 eur.
Píšeš, že mng. zarobí 150e tj. z toho príjmu berie UP do úvahy 75% čiže 112,50 eur.
Takže dávka v hmotnej núdzi pre Vás by bola 198,4 - 112,5 = 85,90 eur v prípade, že sociálne štipendium nie je príjmom na účely posúdenia dávky v hmotnej núdzi.

Ak je príjmom tak Vám nevýjde nič.
fo_fo
05.03.13,12:27
No dnes som bol na urade a ta teta mi povedala ze aj ked som zenaty a mam po 26 rokov ze aj tak potrebujem rozhodnutie sudu o vyzivnom od rodicov kedze som studentom dennej formy a zacal som studovat este pred dovrsenim 26. Je to tak alebo si ta teta len nechce priznat ze pred par mesiacmi mi povedala inac? dakujem
Ivetauct
05.03.13,12:56
Davky v hmotnej núdzi rozoberá ZÁKON č. 599/2003 Z.z. o pomoci v hmotnej núdzi.... kde §4 bod c) špecifikuje deti do 25 rokov veku.... Na internete si vyhľadajte tento zákon. Podľa môjho názoru nie je potrebné rozhodnutie súdu.
fo_fo
05.03.13,13:32