tetroda
03.03.13,19:07
Dobrý podvečer prajem, som študent VŠ a chcel by som začať poskytovať v našom regióne jednú službu. Avšak mám taký pocit že pri živnosti budu odvody do SP a ZP podstatne vyššie ako môj zárobok. Teda sa chcem opýtať existuje nejaká možnosť ako niečo také vykonávať? napríklad len nejaká licencia alebo niečo podobné? Ďakujem.

Matej.
Mila123
03.03.13,18:10
Dobrý podvečer prajem, som študent VŠ a chcel by som začať poskytovať v našom regióne jednú službu. Avšak mám taký pocit že pri živnosti budu odvody do SP a ZP podstatne vyššie ako môj zárobok. Teda sa chcem opýtať existuje nejaká možnosť ako niečo také vykonávať? napríklad len nejaká licencia alebo niečo podobné? Ďakujem.

Matej.
aj tak budeš musieť platiť poistné.....
dostaneš licenciu na činnosti, ktoré nie sú živnosťou (samozrejme pri splnení podmienok, najmä dosiahnutého vzdelania)
Xanti
03.03.13,18:25
Dobrý podvečer prajem, som študent VŠ a chcel by som začať poskytovať v našom regióne jednú službu. Avšak mám taký pocit že pri živnosti budu odvody do SP a ZP podstatne vyššie ako môj zárobok. Teda sa chcem opýtať existuje nejaká možnosť ako niečo také vykonávať? napríklad len nejaká licencia alebo niečo podobné? Ďakujem.

Matej.

No prvým rokom neplatíš nič, ako študent si môžeš zvoliť nulové preddavky do ZP. A uvidíš aký budeš mať príjem, či prekročíš isté hranice ( príjmové ) a výjde ti platiť odvody alebo nie.
tetroda
03.03.13,19:42
Dakujem pekne za odpovede, ale boli by ste taký dobrý a trošku mi to viac rozpísali hoci aj do SS, alebo tak ak máte samozrejme chuť a čas? Ďakujem.
Xanti
03.03.13,19:43
No sa pýtaj čo ťa zaujíma . A verejne, lebo je to verejné forum. :---
tetroda
03.03.13,19:50
Tak teda, chcem mať tu licenciu na moje "podnikanie" čo mám preto urobiť? kde a ako ju získam? čo k tomu treba?
Písal si že ak som študent prvým rokom nemusím platiť nič, ale ako to je potom v ostatných rokoch?