nattali
04.03.13,13:24
Prosím o radu, som samouk a už si fakt neviem rady.... dostala som foťáčik Nikon D5100 a objektív Tamron AF18-200. Manuálne ostrenie ok, ale autofokus ma niekedy privádza do zúfalstva... fotím si hlavne deti a to proste potrebujem rýchlo cvakať.... chápem, kým zaostrí, je to chvíľka, ale keď prebehne tú najostrejšiu kompozíciu a zastaví sa na úplne rozmazanej, ide ma poraziť. Iste neovládam ešte všetky funkcie, preto sa pýtam o radu.... nastavenie zaostrovania na tvár, pohyblivý objet alebo celoplošné zaostrovanie nepomáha.... neviem kde je chyba, ale pravdepodobne asi medzi týmto PC a stoličkou :o:confused::confused:.... dakujem za názory
sthruska
04.03.13,12:29
So zaostrovaním je najväčšia sranda. Pri deťoch sa nauč radšej pracovať s dopredu zaostreným objektívom a hĺbkou ostrosti. Bez automatiky. Ale pri digitáloch nemám praktické skúsenosti. Vraj tam je to dosť na prd. Už z princípu.
dalid
04.03.13,12:56
Nemam sice Nikon, ale vo vseobecnosti by malo platit:
1. naucit sa pravne stacat spust - ta ma 2 polohy. V 1. povies fotaku, aby zaostril a v 2. polohe sa spusti uzavierka, teda spravis foto.
2. nastav si continualne zaostrovanie objektivu
3. pre zaciatok, kym sa naucis s fotakom pracovat, snaz sa foti deti co najviac na dennom svetle. Viacej svetla=rychlejsia praca fotaka, postupne prides na vychytavky ako ich fotit v interiery, v sere a pod (zmena ISO, EV atd).

Pri tom objektive si nenapisala to najdolezitejsie - a to clonove cislo objektivu :). Predpokladam, ze si chcela usetrit a kupila si si objektiv s pomerne sirokym rozsahom (18-200), ale min clonu budes mat okolo 3,5 aj to iba na najkratsom ohnisku...
Nezabudni, ze fotky robi dobry objektiv a ta elektronika potom je cca dnes uz na velmi vyrovnanej urovni..
Prajem ti vela dobreho svetla, vela zabavy pri foteni a na zive deti si budes musiet casom kupit lepsi objektiv ;)
bubkoch
04.03.13,13:19