zanet1
19.03.13,15:35
Dobrý deň. Už osem rokov pracujem ako montážnička vo výrobe. Dnes oznámili, že spoločnosť ku koncu roka bude zrušená. Zamestnancom dávajú výpovede, ale je tu možnosť, že dostanem výpoveď a hneď na to mi personalistka ponúkla zmluvu s pracovnou agentúrou pod ktorú by som patrila. Ale ide o to, že agentúra môže mať pre mňa prácu aj nemusí a na konci roka mi dá výpoveď. A naviac terajšia firma mi zašle polovicu odstupného v budúcej výplate a druhá polovica mi má byť vyplatená od agentúry na konci roka pri výpovedi. Je to v súlade so zákonmi? pretože ja si myslím, že keď budem mať zmluvu od inej agentúry to znamená, že tá by mi mala vyplatiť odstupné na novo je to v podstate niečo ako zmena zamestnávateľa takže sa mi to nejako nepozdáva. Odporúčali by ste mi teda prijať výpoveď a hľadať si novú prácu alebo podpísať zmluvu s danou agentúrou? ďakujem
Tweety
19.03.13,14:50
AK dostaneš výpoveď podľa § 63 odst. 1, písm. a alebo b, nárok na odstupné zo zákona budeš mať. To musí vyplatiť terajší zamesntávateľ, nie agentúra, ktorá ťa nanovo zamestná.
zanet1
19.03.13,15:09
A ak dostanem výpoveď mám nárok na 3 mesačnú výpovednú dobu, tzn. že budeme ešte 3 mesiace pracovať pre zamestnávateľa a tak isto na 3 mesačné odchodné?
Tweety
19.03.13,15:14
A ak dostanem výpoveď mám nárok na 3 mesačnú výpovednú dobu, tzn. že budeme ešte 3 mesiace pracovať pre zamestnávateľa a tak isto na 3 mesačné odchodné?
VD trojmesačná a odstupné (nie odchodné) dvojmesačné.
zanet1
19.03.13,15:31
Ak by sa skončil PP dohodou tak je odstupné 3 mesačné. Môže mi zamestnávateľ povedať, že pp neskončí so mnou dohodou ale výpoveďou? alebo aký je medzi tým rozdiel ?