marcelinka11
22.03.13,19:35
Bola som 10mes zamestnancom, potom som začala pracovať na základe mandátnej zmluvy pre poisťovňu. Mala som len výdavky - na zabezpečenie kancelárie. Môžem si v daňovom priznaní vykázať stratu a potom ju bud. rok odpísať?
Správne si myslím, že príjmy sú podľa §6 ods.2 písm. d)?
Ďakujem
Anik
22.03.13,18:43
prepokladám, že máš kartičku DIČ a si nahlásená na DÚ a na zdravotnerj poisťovni si platíš z minima. Potom si to naozaj môžeš dať do § 6 ods.2 písm. d -samozrejme aj prislúchajúce výdavky
kulmar
22.03.13,19:03
ahojte,

prosím o radu - známa pracuje ako sprostredkovateľ poistania na základe kartičky DIČ - je nezamestnaná - zarobila cca 800 eur - má podať DP a môže si priznať 40 % paušálne výdavky?
Ďakujem za odpoveď.
Zita5
22.03.13,19:04
Neviem či mandátna zmluva patrí pod §6 ods.2 písm.d) .....tam patria príjmy sprostredkovateľov podľa osobitných predpisov 29a). Z Vašej otázky nevyplýva čo konkrétne robíte , či ste registrovaná na DU ako tu už bolo spomenuté a čo je dôležité , či Vás poisťovňa aj registrovala v NBS ....
Mila123
22.03.13,19:06
ahojte,

prosím o radu - známa pracuje ako sprostredkovateľ poistania na základe kartičky DIČ - je nezamestnaná - zarobila cca 800 eur - má podať DP a môže si priznať 40 % paušálne výdavky?
Ďakujem za odpoveď.

podľa môjho názoru taká osoba nemá čo na UP robiť, z pohľadu daní aj poistného SP či ZP je szčo....
Katy a R
22.03.13,19:13
Neviem či mandátna zmluva patrí pod §6 ods.2 písm.d) .....tam patria príjmy sprostredkovateľov podľa osobitných predpisov 29a). Z Vašej otázky nevyplýva čo konkrétne robíte , či ste registrovaná na DU ako tu už bolo spomenuté a čo je dôležité , či Vás poisťovňa aj registrovala v NBS ....
- ak robí pre poisťovňu - tak tá registrácia v NBS by mala byť. Mandátnou zmluvou (predpokladám) má ošetrenú aj prácu v pobočke (v kancelárii) - ale samozrejme, bez upresnenia - ťažko :confused::confused:
Katy a R
22.03.13,19:17
ahojte,

prosím o radu - známa pracuje ako sprostredkovateľ poistania na základe kartičky DIČ - je nezamestnaná - zarobila cca 800 eur - má podať DP a môže si priznať 40 % paušálne výdavky?
Ďakujem za odpoveď.
Či je povinná podať DP - to závisí aj od ostatných zdaniteľných príjmov. Ak bude podávať - môže si uplatniť paušálne výdavky.
Ak iné príjmy nemala - tak nemusí podať DP. Doporučila by som oznámenie o nepodaní DP z dôvodu nízkeho príjmu.
Katy a R
22.03.13,19:18
asi nie je na UP ??
IvetaH
22.03.13,20:22
Zamestnaná personalistka má mandátnu zmluvu s DDS, príjem z tejto mandátnej zmluvy bol cca 2000 eur. Príjem zo zamestnania je jasný, ale tá mandátna zmluva mi jasná nie je. Čo to je za príjem, či §6 alebo §8? A či k tomu môže mať výdavky. A nemá DIČ, zaujímavé.
Vie mi niekto pomôcť prosím?
Anik
22.03.13,20:38
[QUOTE=IvetaH;2284134]Zamestnaná personalistka má mandátnu zmluvu s DDS, príjem z tejto mandátnej zmluvy bol cca 2000 eur. Príjem zo zamestnania je jasný, ale tá mandátna zmluva mi jasná nie je. Čo to je za príjem, či §6 alebo §8? A či k tomu môže mať výdavky. A nemá DIČ, zaujímavé.
Vie mi niekto pomôcť prosím?[

A nemohol to byť § 5 - zvislá činnosť ?
IvetaH
23.03.13,15:00
To ma ani nenapadlo. Ď.
marcelinka11
23.03.13,16:32
Som registrovaná na DU, platím si odvody minimálne a som registrovaná v NBS, potom príjmy patria do §6 ods.2 písm.d/?
marcelinka11
23.03.13,16:33
A ako potom, mám nárok na odpočet straty v budúcom roku (keď je to príjem z činností sprostredkovateľov, ktoré nie sú živnosťou)?
Ďakujem
Mila123
23.03.13,16:33
Som registrovaná na DU, platím si odvody minimálne a som registrovaná v NBS, potom príjmy patria do §6 ods.2 písm.d/?
áno...je to príjem podľa § 6/2/d
d) z činností sprostredkovateľov podľa osobitných predpisov, ktoré nie sú živnosťou.
marcelinka11
23.03.13,18:24
A čo s tým umorovaním straty? Môže sa to aj pri činnostiach, ktoré nie sú živnosťou?
Zita5
23.03.13,18:28
A čo s tým umorovaním straty? Môže sa to aj pri činnostiach, ktoré nie sú živnosťou?

Zákon o dani z príjmu

§ 30
Odpočet daňovej straty


(1) Od základu dane daňovníka, ktorý je právnickou osobou, alebo od základu dane (čiastkového základu dane) z príjmov podľa § 6 ods. 1 a 2 daňovníka, ktorý je fyzickou osobou, možno odpočítať daňovú stratu počas najviac siedmich bezprostredne po sebe nasledujúcich zdaňovacích období, a to počnúc zdaňovacím obdobím bezprostredne nasledujúcim po zdaňovacom období, za ktoré bola táto daňová strata vykázaná. Ku dňu vstupu daňovníka do likvidácie alebo vyhlásenia konkurzu nárok na odpočet daňovej straty odo dňa vstupu do likvidácie alebo vyhlásenia konkurzu zaniká. Ak je zdaňovacie obdobie kratšie ako rok, daňovník môže uplatniť celý ročný odpočet daňovej straty.
marcelinka11
23.03.13,18:32
Ďakujem moc
Katy a R
23.03.13,18:32
Takisto ako ostatné SZČO ..