nnadalinn
22.03.13,20:49
Zdravím,
rád by som sa opýtal na nasledujúcu vec. Pracujem ako tlmočník na živnosť na čiastočný úväzok. Nedávno som bol priamo oslovený zahraničnou televíziou z krajiny EÚ, aby som jej štábu poskytol pomoc pri rozhovoroch u nás, následne som dostal aj v hotovosti zaplatené, akurát že nejak v tom chvate a zmätku som nedostal žiadne potvrdenie, resp. som nevystavoval žiadnu faktúru. Kontaktoval som asistenta daného redaktora, aby mi poslal údaje, ktoré zahrniem do faktúry, ale on mi emailom poslal iba obyčajné potvrdenie na jednoduchom hlavičkovom papieri o tom, že som peniaze prevzal. Na potvrdení nebolo dokopy nič, ani pečiatka objednávateľa služby, s nadsádzkou sa dá povedať, že taký papier si kedykoľvek zostrojím aj ja vo worde. Na tom papieri bolo inak len moje meno, adresa, telefón, účel platby, meno redaktora a podobne, žiadne moje údaje ako IČO, DIČ. IČ pre DPH (platcom DPH nie som) a pod. Potvrdenie som podpísal, oskenoval a emailom poslal naspäť. Redaktor samotný mi predtým hovoril, že bude potrebovať môj podpis, aby mu jeho zamestnávateľ preplatil peniaze, ktoré on dal v hotovosti mne. Suma sumárum, ako mám toto zahrnúť do svojho jednoduchého účtovníctva?
Ďakujem
nnadalinn
25.03.13,16:37
hm fakt sa nenájde nikto na stručnú odpoveď?
Aljok
25.03.13,16:59
hm fakt sa nenájde nikto na stručnú odpoveď?
Tak stručne. Máš problém. Dodal si službu podľa ZDPH § 15/1. Pred dodaním si sa mal registrovať na DÚ podľa § 7a ods. 2. DÚ by Ti pridelil IČ DPH. Vystavil by si faktúru s týmto IČ DPH a podal súhrnný výkaz.
nnadalinn
25.03.13,17:29