stanas
07.03.06,18:02
Som studentkou VS v CR. Mam rozvedenych rodicov, pricom mojim zakonnym zastupcom je matka. Byt, v ktorom matka zije je napisany na mna. S nou vsak nemam dobre vztahy a tak som sa prestahovala k otcovi.
Napriek tomu ze trvale bydlisko mam u otca, matka (kedze je stale mojim zakonnym zastupcom) na mna dostava pridavky na dieta a taktiez nejake pridavky z prace. Da sa nejakym sposobom dosiahnut, aby som pridavky na dieta dostavala na svoj ucet? Vadi mi, ze matka ktora ma vidi raz za rok na mna dostava peniaze a pritom ma zivi otec. Dakujem
JankaO
07.03.06,17:38
Som studentkou VS v CR. Mam rozvedenych rodicov, pricom mojim zakonnym zastupcom je matka. Byt, v ktorom matka zije je napisany na mna. S nou vsak nemam dobre vztahy a tak som sa prestahovala k otcovi.
Napriek tomu ze trvale bydlisko mam u otca, matka (kedze je stale mojim zakonnym zastupcom) na mna dostava pridavky na dieta a taktiez nejake pridavky z prace. Da sa nejakym sposobom dosiahnut, aby som pridavky na dieta dostavala na svoj ucet? Vadi mi, ze matka ktora ma vidi raz za rok na mna dostava peniaze a pritom ma zivi otec. Dakujem

Podľa zákona č. 600/2003 Z. z. o prídavku na dieťa a o zmene a doplnení
zákona č. 461/2003 Z. z. o sociálnom poistení
je v § 2 určená oprávnená osoba takto:
§2
Oprávnená osoba
(1) Oprávnená osoba na uplatnenie nároku na prídavok je
a) rodič nezaopatreného dieťaťa,
b) osoba, ktorej je nezaopatrené dieťa zverené do starostlivosti nahrádzajúcej starostlivosť rodičov na základe právoplatného rozhodnutia príslušného orgánu,1)
c) plnoleté2) nezaopatrené dieťa,

1. ak niet osoby uvedenej v písmene a),
2. ak má upravenú vyživovaciu povinnosť od rodičov,
3. ktoré uzavrelo manželstvo alebo
4. ktorého manželstvo zaniklo.
(2) Ak je viac oprávnených osôb a spĺňajú podmienky ustanovené týmto zákonom, prídavok na to isté dieťa patrí len jednej z nich.

Doporučujem isť priamo na ÚPSVaR v mieste bydliska a tam požiadať o zmenu.
stanas
07.03.06,17:50