dook
17.04.13,09:57
Včera (16.4) som si vybavil živnosť a mám len IČO zatiaľ.
Môžem aj tak vystaviť faktúru za svoje služby? Som programátor.
A čo všetko by mala moje faktúra obsahovať ?
​Nenašli by ste nejaký vzor respektíve vhodný software ?

​Ďakujem za pomoc Németh
tictac7
17.04.13,08:10
môžeš vystaviť faktúru. Nezabudni sa však prihlásiť aj na DÚ, aj s uvedením čísla účtu, ktoré budeš používať pri svojich príjmoch a výdavkoch. Z DÚ dostaneš DIČ.
na nete je faktúúúúúr - programátor nevie použiť uja gooogla?

https://www.google.sk/search?output=search&sclient=psy-ab&q=fakt%C3%BAry+online&oq=fakt%C3%BAry+&gs_l=hp.1.0.0l10.95.7029.1.9879.5.4.0.1.1.0.136.48 1.0j4.4.0...0.0...1c.1.9.hp.h5zyvG03yZk&pbx=1&biw=1536&bih=743&cad=cbv&sei=32ZuUcr8EeaL4gTi44HwBg
dook
17.04.13,09:13
A inac ten účet mi mozu sledovat ? ak by som mal nejake bokovky alebo tak ? lebo toto mam skor kvoli zamestnaniu
plus otazocka ako zistim ci som platca alebo neplatca dph ? Akoze dokazem si to logicky vysvetlit ze podla toho ci platim dph ale to tiez neviem. :D
kn-alka
17.04.13,09:32
Buď si istý, že nie si platca DPH :D

Na platcu DPH sa musíš sám prihlásiť, ak ním chceš byť dobrovoľne.
Musíš si sledovať obrat, lebo:

Daň z pridanej hodnoty
§ 4


(1) Zdaniteľná osoba, ktorá má sídlo, miesto podnikania alebo prevádzkareň v tuzemsku, a ak nemá takéto miesto, ale má bydlisko v tuzemsku alebo sa v tuzemsku obvykle zdržiava, a ktorá dosiahla za najviac 12 predchádzajúcich po sebe nasledujúcich kalendárnych mesiacov obrat 49 790 eur, je povinná podať daňovému úradu žiadosť o registráciu pre daň. Zdaniteľná osoba je povinná podať žiadosť o registráciu pre daň do 20. dňa kalendárneho mesiaca nasledujúceho po mesiaci, v ktorom dosiahla obrat podľa prvej vety.
tictac7
17.04.13,10:52
A inac ten účet mi mozu sledovat ? ak by som mal nejake bokovky alebo tak ? lebo toto mam skor kvoli zamestnaniu