szepeova
08.03.06,17:11
Dobrý deň

Som úplný laik a preto prosím o radu. V minulom roku som okrem príjmu z TPP mala príjem 24500,- Sk z príležitostnej práce na príkaznú zmluvu (spolu 3 zmluvy). Okrem týchto príjmov som pracovala na dohodu o vykonaní práce. Tam som dosiahla čistý príjem cca 60 000,- Sk, daň odviedol zamestnávateľ. Mám príjem z príkaznej zmluvy uviesť podľa § 8 ods.1 a zdaniť ho z rozdielu súm 24500,- a sumy 22 900,- Sk, alebo mám tento príjem priznať inak?
Mám povinnosť platiť odvody do ZP z príjmu z práce na dohodu (od 1.9.2005) a mám vôbec príjmy z práce na dohodu dávať do dańového priznania?
V júli min. roku som sa musela prihlásiť na daňovom úrade po získaní licencie na vykonávanie zdravotníckej praxe, súkromnú prax som však v minulom roku nerozbehla. :confused:
Ďakujem a prajem pekný deň všetkým.
Simonab
08.03.06,17:26
Dobrý deň

Som úplný laik a preto prosím o radu. V minulom roku som okrem príjmu z TPP mala príjem 24500,- Sk z príležitostnej práce na príkaznú zmluvu (spolu 3 zmluvy). Okrem týchto príjmov som pracovala na dohodu o vykonaní práce. Tam som dosiahla čistý príjem cca 60 000,- Sk, daň odviedol zamestnávateľ. Mám príjem z príkaznej zmluvy uviesť podľa § 8 ods.1 a zdaniť ho z rozdielu súm 24500,- a sumy 22 900,- Sk, alebo mám tento príjem priznať inak?
Mám povinnosť platiť odvody do ZP z príjmu z práce na dohodu (od 1.9.2005) a mám vôbec príjmy z práce na dohodu dávať do dańového priznania?
V júli min. roku som sa musela prihlásiť na daňovom úrade po získaní licencie na vykonávanie zdravotníckej praxe, súkromnú prax som však v minulom roku nerozbehla. :confused:
Ďakujem a prajem pekný deň všetkým.
Pokúsim sa Ti odpovedať.
1. Čo sa týka príjmu z príležitostnej činnosti ( ak ide ale naozaj o príležitostnú činnosť ) je to tak ako píšeš. Do DP dávaš iba rozdiel sumy 24500 a sumy 22900. ( áno je to § 8 ods.1 písm.a), ktoré sú následne oslobodené podľa § 9 ods.1 písm.h) )