flector
07.05.13,08:21
Pokiaľ mám na svojej web stránke, ktorá ale nieje e-shop, vystavené napríklad svoje fotografie, (grafiky, alebo čokoľvek, to teraz vlastne nehrá rolu) a návštevník mojej web stránky by si ich chcel kúpiť, môžem mu ich predať? :confused:

Myslím to tak, že aký je vlastne rozdiel medzi tým čo je e-shop a čo nieje e-shop. Nemohla by nejaká kontrola tvrdiť (a chcieť mi dať mastnú pokutu), že som mu tie fotografie nesmel predať, pretože na web stránke nemám náležitosti, ktoré musí mať e-shop, ako obchodné podmienky, cenník, atď.?

Teda, napríklad:
1.) Návštevník príde na web stránku, kde budem mať vystavené svoje fotografie, ktoré na tejto stránke, ale NEPONÚKAM PRIAMO NA PREDAJ (sú len vystavené ako osobná galéria, bez cenoviek, atď.), návštevník ma kontaktuje emailom, že sa mu páčia tie a tie, dohodneme sa cez email, ja mu ich emailom pošlem, on mi zaplatí a samozrejme ja mu riadne vystavím a pošlem faktúru so všetkými údajmi, ktoré sú potrebné.
Je toto e-shop???
Teda na tej web stránke nebudú žiadne obchodné podmienky, žiaden nákupný košík, žiaden cenník, žiadna registrácia zákazníka, nič také. Len galéria mojich fotografií.

2.) Ďalšia možnosť. Rovnaká situácia ako v prvom bode, ale s tým, že si na web stránku vedľa každej svojej fotografie ešte navyše dám propagačný text v zmysle: „Ak sa vám páči táto fotografia a chcete si ju kúpiť neváhajte ma kontaktovať.“ (Alebo niečo podobné.) Teda, že otvorene tam budem svoje fotografie PONÚKAŤ NA PREDAJ, aj keď vedľa nich nebude uvedená žiadna cena, ani nič podobné. (Na cene a podmienkach predaja sa dohodneme po kontaktovaní.) Žiadne obchodné podmienky, žiaden nákupný košík tam nebude, ani nič také. Len osobná galéria s fotografiami, pri ktorých bude napísané, že si návštevník v prípade záujmu môže tú-ktorú fotografiu kúpiť po kontaktovaní mňa ako autora.
Toto je už e-shop???