student VS
17.05.13,11:12
Dobry den , mal by som par otazok, ktoré sa týka zakladania s.r.o , mame v plane si zalozit s.r.o ja , brat a otec , ja som student vysokej skoly , brat teraz maturuje ale hned po maturitach chce zacat pracovat , a otec je na invalidnim dôchodku , moja otazky su co je vyhodnejsie z hladiska platenia dani a odvodov ?koho je lepsie uviest ako konatela ? ako budu ostatny spolocnici figurovat vo firme neviem pochopit ako by sa to dalo vsetko sklbit tak aby to bolo dobre tak aby som ja neprisiel o vyhody studenta , otec o invalidny dochodok a brat aby mal co najmensie alebo ziadne odvody , ako to je zo zaciatocnim vkladom (min 5000 eur) moze sa tento vklad pouzit na nakup naradia ? alebo musi ostat vo firme? a este sa chcem opytat ci je mozne dostat aj zaciatocny prispevok na podnikanie ako je to pri zivnosi, vopred prepacte ak su niektore otazky primitivne ale nemam skusenosti z takymito vecami , dakujem
mondes
17.05.13,10:25
Takže pekne po poriadku. Čo sa týka založenia s.r.o., tak kto bude konateľom, to je len na Vašom rozhodnutí. Z hľadiska platenia odvodov je výhodné založiť s.r.o., pretože ak sa vo svojej s.r.o. nezamestnáte, tak nie ste povinní platiť žiadne odvody. A o žiadne výhody študenta a inv. dôchodcu by ste v tomto prípade neprišli. Zákl. imanie sa môže použiť na nákup náradia. Áno, je možnosť získať dotáciu z UPSVaR, informujte sa na Vašom UPSVaRe o možnostiach dotácie príspevku na začatie podnikania.
Mila123
17.05.13,10:30
iba doplním....
od 01052013 už ani konateľ i bez príjmu za prácu konateľa nemôže byť v evidencii uchádzačov o zamestnanie......
mondes
17.05.13,10:38
Mila prosím ťa, ten návrh prešiel? Nedávno kdesi v príspevku od tweety som čitala, že aj po 1.5.2013 je možné pracovať na dohodu a byť evidovaný na úrade práce. Alebo som to zle pochopila? Neviem ten príspevok nájsť.
avalik
17.05.13,11:05
mondes, byt konatelom je jedna vec a praca na dohodu je druha vec ...
sushka
17.05.13,12:46