lenulabr
22.05.13,13:29
Viete mi niekto poradiť, všade je napísané všeobecne a neviem si to dať do súvisu konkrétne so mnou. Poberám dávku v hmotnej núdzi a príspevok na bývanie. je to cca 118 eur. som študent doktorandského štúdia a počas leta chcem na 3 mesiace brigádovať. zamestnávateľ mi potvrdí Oznámenie a čestné vyhlásenie k dohode o brigádnickej práci študentov na účely uplatnenia práva aby som neplatila odvody. Keďže nebudem platiť odvody, mení sa to nejako? je to len príležitostná práca a štát mi nezoberie dávky?
Vopred ďakujem za odpoveď.
Mila123
22.05.13,11:51
koľko máš rokov?
lenulabr
22.05.13,12:25
26
Ružena
22.05.13,13:13
Ak máte 26 rokov, už nemôžete pracovať na dohodu o brigádnickej práci študentov a teda nemôžete si uplatniť právo na neplatenie odvodov. Inými slovami, odvody budete musieť platiť. Druhá vec je, že výška dávky sa vám zníži o 75% zárobku, takže ak zarobíte mesačne cca nad 160 eur, dávku vám úplne zoberú.
lenulabr
22.05.13,14:29
Nemozem pracovať na dohodu o brigádnickej práci študentov aj keď som študent a ešte budem ďalší akademický rok?..a čo sa týka uplatnenia práva na neplatenie odvodov, tak uvádzajú, že tento nárok mám do dovŕšenia 26 rokov a to až do konca kalendárneho roka, v ktorom som 26 dosiahla. to znamená, že do 31.12.2013. tak potom to už vôbec nechápem..
Jozef Mihál
23.05.13,11:16
Doplnim Ruzenku. Vy ako pisete, uz mate 26 rokov. Zakonnik prace umoznuje zamestnavatelovi zamestnat studenta denneho studia (aj doktoranda) na dohodu o brig. praci studentov ale len vtedy, ak v okamihu podpisania dohody student este nema 26 rokov - a dohoda sa musi skoncit najneskor 31.12. toho roka, v ktorom student dovrsil 26 rokov. Keby ste napriklad mali mat 26.-te narodeniny povedzme v septembri 2013, tak dnes by zamestnavatel DoBPS este v Vami mohol uzavriet.
lenulabr
23.05.13,12:01
dakujem za odpoved a dovysvetlenie, hoci ste ma nepotesili
lenulabr
23.05.13,12:05