martafaskova
11.03.06,13:52
Chcela by som poprosiť o radu, ak zaradím osobný automobil do používania dňa 5.3. môžem zaúčtovať mesačný účtovný odpis už v marci?
Som študentka na VŠ a na prednáške nám bolo povedané, že účtovné odpisy účtujeme až nasledujúci mesiac po zaradení do používania.
Na porade v článkoch sú príklady, v ktorých sa uvádza, že je možné účtovať účtovné odpisy už v danom mesiaci zaradenia. Tak ako to je?
Vďaka za pomoc!
va1ke
11.03.06,13:34
Automobil zaradíš do evidencie už marci. Prvý účtovný odpis už máš v marci.
Valika
11.03.06,13:44
aj ja ich tak účtujem ale v literatúre vidím príklady odpisovania od nasl.mesiaca.
va1ke
11.03.06,13:58
ja odpisujem od prvého dňa zaradenia. takže ak by som si zaradila auto 5.3. tak si vypočítam odpisy na rok, potom na mesiac a na počet dní v mesiaci.
KEJKA
11.03.06,14:24
odpisy sú mesačná kategória. Na dni sa nepočítajú.
A či sa počítajú od nasledujúceho mesiaca?
To je na rozhodnutí firmy, resp. SZČO. Rozhodne sa tak ako chce a potom postupuje podľa zvoleneje možnosti.
Alllena
29.03.06,13:25
Internou smernicou máme stanovené účtovné odpisy sa rovnajú daňovým odpisom. To znamená,že ak nakúpime Dlhod.majetok napr.v máji 2006,tak
účtujem mesačný UO od 05/2006 do12/06 t.j.7 mesiacov je to napr.7000
potom v 12/06 vypočítam DO 12 000.porovnám UO a DO nerovnajú sa.
pýtam sa opreto,lebo neviem si rady doposial sa účtovali účtovné odpisy ročne(viem,je to nesprávne),predchokyňa tvrdila,že nevadí lebo nerobíme predbežné závierky.Potom sa zaúčtovali UO vo výške 12000 a rovnali sa DO. A mám ešte Dlhodobý majetok,ktorému sa skrátila doba odpisovania.Daňovo to je správne,ale účtovne sa účtuje podľa pôvodného odpisového plánu t.z pred r.2003. Človek sa stále učí,preto Vás prosím ako je to teda správne keď sa majú ÚO=DO
Nandrolon
03.04.06,10:24