lub 123
16.06.13,14:20
Dobrý deň ,
som pracujúci dôchodca v chránenej dielni. Od 1.5.13 mi zmenili pracovnú dobu z 8 hod. na 6 hod., ale pracujem ako doteraz 8 hodín v nepretržitej prevádzke.Nemám určený mesačný pracovný fond , lebo všetko je závislé od čerpania dovoleniek alebo pns mojich kolegov.
1. Mám nárok na mzdu za prácu nadčas?
2. Ako vypočítať minimálny mzdový nárok ?
3. Mám nárok na doplatok do minimálnej mzdy ak bol hrubý príjem za mesiac máj 306,78 .- € , pri odpracovaní 6 dní po 7,5 hod a 13 dni dovolenky




Dobrý deň ,
v prílohe zasielam pracovný hárok za mesiac máj. Neviem či som vás správne pochopil. V máji som odrobil 6 dní po 7,5 hodín a kedže moja pracovná doba je určená na 6 hodín denne , mám nárok na preplatenie (6 x 1,5 =) 9 hodín nadčasov +nočné , víkendové príplatky ? Mimochodom tu dohodu som nepodpísal " dobrovoľne " , lebo úrad práce existuje.
avalik
16.06.13,12:31
§ 49

(1) Zamestnávateľ môže so zamestnancom dohodnúť v pracovnej zmluve kratší pracovný čas, ako je ustanovený týždenný pracovný čas.

(2) Zamestnávateľ môže so zamestnancom dohodnúť zmenu ustanoveného týždenného pracovného času na kratší týždenný pracovný čas a zmenu kratšieho týždenného pracovného času na ustanovený týždenný pracovný čas.

(3) Kratší pracovný čas nemusí byť rozvrhnutý na všetky pracovné dni.

(4) Zamestnancovi v pracovnom pomere na kratší pracovný čas patrí mzda zodpovedajúca dohodnutému kratšiemu pracovnému času.

(5) Zamestnanec v pracovnom pomere na kratší pracovný čas sa nesmie zvýhodniť alebo obmedziť v porovnaní s porovnateľným zamestnancom.
--------------

§ 97
Práca nadčas

(1) Práca nadčas je práca vykonávaná zamestnancom na príkaz zamestnávateľa alebo s jeho súhlasom nad určený týždenný pracovný čas vyplývajúci z vopred určeného rozvrhnutia pracovného času a vykonávaná mimo rámca rozvrhu pracovných zmien.