mirets
24.06.13,17:11
Dobrý deň. Chcel by som sa opýtať že v akých profesiách je potrebný odpis a v ktorých výpis z registra trestov. Študujem právo prvý rok a už dlhšiu dobu som mal v pláne byť učiteľom práva poprípade advokátom. Spáchal som jednu hlúposť a v najhoršom prípade mi hrozí podmienka. Chcel by som sa teda ešte raz spýtať že či mi tento prešlap spôsobí to že nebudem mocť vykonávať právo v žiadnom smere alebo sa nájde niečo čo robiť budem môcť. Dopredu ďakujem.
buchač
24.06.13,15:23
Viaceré právne predpisy považujú výpis z registra trestov alebo odpis registra za výlučný doklad, ktorým sa preukazuje bezúhonnosť fyzickej osoby. Týmito dokladmi sa však preukazuje iba skutočnosť, či občan bol alebo nebol súdne trestaný, či voči nemu bolo alebo nebolo podmienečne zastavené trestné stíhanie, či ohľadne ním spáchaného skutku bol alebo nebol uzatvorený zmier a zastavené trestné stíhanie alebo či cudzozemský súd oznámil jeho odsúdenie. Bezúhonnosť alebo spoľahlivosť fyzickej osoby sa však posudzuje aj na základe iných podkladov. Treba mať na zreteli aj tú skutočnosť, že právny poriadok Slovenskej republiky definuje pojem bezúhonnosti len pre potreby príslušného zákona. Nepozná jednotnú definíciu tohto pojmu, v dôsledku čoho je obsahovo rozmanitý. Za bezúhonnú sa tak nepovažuje napríklad osoba vykonávajúca určitú právnickú profesiu, aj keď má odsúdenie dávno zahladené (tzv. princíp nulovej tolerancie), ale bezúhonným je napríklad ten, kto nebol odsúdený za trestný čin súvisiaci s výkonom určitého zamestnania, povolania alebo činnosti, hoci bol iným rozsudkom odsúdený za obzvlášť závažný zločin.

Viac v nasledujúcom .... http://www.google.sk/url?sa=t&rct=j&q=ktor%C3%A9%20povolania%20potrebuju%20odpis%20a%2 0ktor%C3%A9%20v%C3%BDpis%20z%20registra%20trestov&source=web&cd=3&cad=rja&ved=0CDgQFjAC&url=http%3A%2F%2Fhsr.rokovania.sk%2Fdata%2Fatt%2F9 8705_subor.doc&ei=KHHIUaO5HNDIswagooHYAQ&usg=AFQjCNFXdryI0WEiD4xfU1AcVKxUhDSnMw&bvm=bv.48293060,d.Yms
avalik
24.06.13,15:32