traxmin
25.06.13,14:19
Dobrý deň,

Mám pár otázok na ktoré som nejako nevedel prísť. Najprv to trochu ozrejmím, som študent na SŠ, 18 rokov. Chcel by som byť sprostredkovateľom pri predaji tovaru za odmenu, v ČR som našiel viac takých stránok a obchodov u nás nejako nič. Pr.- http://www.street-generation.cz/street-generation/3-Obchodni-podminky Hlavne táto časť podmienok ma zaujíma [1.5 Poskytovatel zboží neprodává, není rovněž ani jeho dovozcem nebo dodavatelem ve smyslu zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele. Poskytovatel pouze za odměnu jménem zákazníků a na jejich účet objednává zboží u prodávajícího a jménem zákazníků a na jejich účet hradí prodávajícímu kupní cenu.] . Viem, že potrebujem živnosť a zo začiatku by som bol určite neplatcom DPH. Chcel by som dovážať tovar, príklad -

Dovoz z Číny, zákazník by mi dopredu zaplatil 115 eur, tovar aj s dovozom ku mne 100 eur. Skontroloval by som to, odmena/marža pre mňa 10 eur a poštové 5 eur. Dajme tomu, že by mi to chodilo bez cla a zaplatenej DPH.

No a otázky:
1. Je možné vôbec u nás tiež fungovať spôsobom odmeny a tým, že sa vzdám zodpovednosti a tá je stále na predajcovi tovaru? Je to vôbec možné v ČR, či sú to len vymyslené obchodné podmienky? Ak je to možné, rozmýšľal som i o založení živnosti v ČR, s tým by som až taký problém nemal...
2. Nech sa na to pozerám hocijako, nezdá sa mi to moc legálne kvôli tomu, že štát by z toho nemal absolútne nič, žiadne DPH a ako neplatič by som to predával s čistým ziskom.

Neplánujem nič veľké, privyrobenie pri škole... Viem, že niektorý takto dovážajú a predávajú cez bazari a podobne, len by som to chcel mať ošetrené a robiť to radšej so živnosťou. Nešlo by o žiadne faky, ani nekvalitné veci, jednoducho tovar ktorý u nás/ČR zabehnutý nie je a aj tí čo to predávajú majú hrozne premrštenú cenu...

Ďakujem za každú radu a informáciu.

Peter.
Dubak2000
25.06.13,13:24