dilight
01.08.13,11:56
Ochrane spotrebiteľa sa venujú snáď všetky médiá. Všade sa dočítate, ako vypovedať zmluvu o dielo, ako reklamovať dielo atď. Ale o ochrane zhotoviteľa, jeho právach, som sa zatiaľ nedočítal vlastne nikde. Pritom sa z vlastnej bohatej skúsenosti stretávam čoraz častejšie so špekulatívnym chovaním na strane odberateľa - objednávateľa, najmä medzi podnikateľmi. Ale aj bežní spotrebitelia sa v tomto smere rýchlo učia. Vie niekto poradiť, dať linky, alebo je niekto ochotný tu diskutovať o ochrane zhotoviteľa pred "chytrým" odberateľom?
dilight
01.08.13,10:59
Taký múdry som aj ja. Ale čo potom? keď je záloha 30-50%. Pozri, ja som sem dal moje otázky, pretože ma to fakt zaujíma, tak tu prosím prestaň trolovať.
petereak
12.08.13,12:50
existuje písomná zmluva ?
petereak
13.08.13,10:59
v čom spočíva to špekulatívne správanie objednávateľa ?
dilight
15.08.13,09:59
písomná zmluva povedzme existuje. Počas realizácie nie sú žiadne námietky, ale keď je všetko hotové, tak začnú námietky typu: táto medzera je prečo 3 mm a nie 2 mm, predstavoval som si to ináč, podľa mňa tento detail nemal byť takto, ale takto, je to celé nepoužiteľné atď. Suma sumárum tieto námietky smerujú k požadovaniu zľavy na úrovni 30-50%, ale až keď je všetko hotové funkčné a dielo sa samozrejme používa na daný účel bez obmedzení.