cashew
08.08.13,12:36
chcela by som ponúkať svoje ručne vyrobené predmety na internete, na portáloch typu sashe.sk. čo som sa dočítala na internete, tak ak som správne pochopila, musím sa zaregistrovať na danovom urade a získať DIČ (bez ohladu na množstvo produktov a výšku zárobku).
som študent, takže neviem či budem mať ešte nejaké dalšie povinnosti? resp. na čo ešte nesmiem zabudnúť?
predpokladám, že dan platiť nebudem, na to bude príliš malý zisk, ak sa mi vobec pokryju náklady :)
ale ako sa vlastne riešia doklady? za materiál čo nakupim samozrejme mať budem od predajcu. ale ako mám dokladvať ludom, ak si niečo kupia? išlo by iba o predaj cez internet. platba bud vopred na učet alebo na dobierku
dakujem
Filip Glasa
10.08.13,08:34
danove priznanie musi podat podla vysky prijmu (trzieb) nie podla zisku. Minuly rok to bolo cca 1800 eur (opakume ze v trzbach). Dokladom o tom co predas bude vystavena faktura + doklad o zaplateni (vypis z uctu). Teoreticky to moze byt aj zmluva o dielo. Ale zda sa mi, ze zrovna sashe.sk ma v administracii aj automaticke vystavovanie faktur.
cashew
10.08.13,14:11
dakujem, o tej fakture si to ešte zistím či to je automaticky
takže ak moje tržby nepresiahnu tých 1800 (alebo ako to bude aktuálne) tak danove priznanie sa ma netýka, ano?
a svoje papiere si musím viesť nejak špeciálne? myslím tie príjmy a výdaje. v učtovnictve som uplne mimo
alebo to stačí že si trebárs kupim penažný denník a všetko tam zaznačím plus samozrejme všetky doklady uschovám
a ešte možno blbá otázka, ale fakt su to veci čo idu mimo mna. všade sa ceny uvádzaju bez DPH a s DPH. to aj a musím nejak písať aj tak, aj tak?
kopretinka
10.08.13,14:15
"chcela by som ponúkať svoje ručne vyrobené predmety na internete, na portáloch typu sashe.sk."
musíš mať živnosť alebo štatút umelca.
"predpokladám, že dan platiť nebudem, na to bude príliš malý zisk,"
ale odvody áno
cashew
10.08.13,14:33
ten štatut umelca získam vlastne tou registráciou na danovom urade, nie?