misop
15.03.06,16:20
Zdravim,
chcel by som sa poradit, co si mozem dat ako autor(programator) do nakladov. Som este student, takze vsetky moje prijmy su z autorskej zmluvy a zvazujem moznost namiesto pausalnych vydavkov pouzit vlastne.
Co by som mohol pouzit?
- faktury za osobny telefon?
- kilometre najazdene autom do prace?
- nakupeny hardware/software?
- ??

Dakujem za vsetky rady, kludne napiste vsetky mozne triky ako znizit dan ;)
misop
16.03.06,17:32
To mi naozaj nikto nevie poradit?
Kazda rada dobra..:)
Viem, ze je to mozno hlupa otazka, ale kazdy raz zacinal a ja si sam neviem poradit :mee:
Zita5
16.03.06,17:34
Zdravim,
chcel by som sa poradit, co si mozem dat ako autor(programator) do nakladov. Som este student, takze vsetky moje prijmy su z autorskej zmluvy a zvazujem moznost namiesto pausalnych vydavkov pouzit vlastne.
Co by som mohol pouzit?
- faktury za osobny telefon?
- kilometre najazdene autom do prace?
- nakupeny hardware/software?
- ??

Dakujem za vsetky rady, kludne napiste vsetky mozne triky ako znizit dan ;)


Kilometre do práce rozhodne nie .Ostatné áno až na SW podľa ceny do 30 000 do nákladov , nad 30 000 Sk v o výške ročných odpisov.
Hardwer záleží od toho aký , treba posúdiť do 50 000 náklad alebo v spojení s PC odpisovať .
misop
16.03.06,22:41
Kilometre do práce rozhodne nie.

A neda sa to brat akoze som vyuzival sukromne auto na pracovne cesty? Ako autor mam vlastne sidlo doma a do firmy kde pracujem som musel dochadzat, co ma stalo akesi vydavky.
Mozno je to blbost.. ale mozno nie :confused:
dr.kuko
16.03.06,23:57
Mohol by si si dat sukromne auto, ale najprv by si musel zaplatit dan z MV za to auto. A Zita5 to trochu poplietla so slovickami Hardware je do 30000 a Soft je do 50000. Vsetko co si tam das je na Tebe len si to musis spravne vediet obhajit. Ak si robil pre firmu, ktora ma sidlo niekde daleko tak by si si mohol robit cestaky (len treba zaplatit tu dan z MV)
misop
20.03.06,12:22