hosť89
14.09.13,21:01
Dobrý deň, pracujem ako zdravotná sestra na plný úväzok. Chcem sa spýtať, či je v súlade so zákonom, aby mi zamestnávateľ zrušil službu, resp., aby mi skrátil pracovnú dobu v deň, kedy riadne nastúpim do práce podľa rozpisu služieb, ktorý máme vopred fixne napísaný. Stáva sa, že prídem do služby a máme menej pacientov, vtedy mi (už po príchode do práce) buď hneď zrušia službu alebo mi v ten deň skrátia pracovnú dobu (z 11,5hod na 7 alebo 8 hod.). Mnohé z nás do práce dochádzame a nikto nám po takomto zrušení služby zbytočné náklady na cestovanie nepreplatí. Nezdá sa mi to od zamestnávateľa korektné, zrušiť službu bez toho, aby nám to bolo oznámené aspoň deň dopredu. V kolektívnej zmluve nie je žiadna zmienka o rušení služieb (resp. o skracovaní prac. doby) v žiadnych špecifických prípadoch. ďakujem
ivka70
14.09.13,19:18
V takom pripade pre vas zamestnavatel nema pracu a ide o prekazku v praci na strane zamestnavatela, ktora je platena priemernou mzdou.
Cize ak vas posle domov, lebo nema pre vas pracu, musi vam zaplatit zmenu riadne tak ako bola naplanovana, len tu cast, kedy nepracujes, priemernou mzdou.

§ 142
Prekážky na strane zamestnávateľa

(1) Ak zamestnanec nemôže vykonávať prácu pre prechodný nedostatok spôsobený poruchou na strojovom zariadení, v dodávke surovín alebo pohonnej sily, chybnými pracovnými podkladmi alebo inými podobnými prevádzkovými príčinami (prestoj) a nebol po dohode preradený na inú prácu, patrí mu náhrada mzdy v sume jeho priemerného zárobku.

(2) Ak zamestnanec nemohol vykonávať prácu pre nepriaznivé poveternostné vplyvy, poskytne mu zamestnávateľ náhradu mzdy najmenej 50 % jeho priemerného zárobku.

(3) Ak nemohol zamestnanec vykonávať prácu pre iné prekážky na strane zamestnávateľa, ako sú uvedené v odsekoch 1 a 2, zamestnávateľ mu poskytne náhradu mzdy v sume jeho priemerného zárobku.