damien11
17.09.13,09:42
Som študent VŠ, chcem si založiť s.r.o (prípadne odkúpiť redy-made). Ale nechcem platiť odvody. Mám web kde predávam software, ktorý vytvorím.

Ak teda moja s.r.o. nebude mať zamestnancov, a prípadne si len nakonci roka "rozdelím" dividendy alebo niečo, tak nemusím platiť žiadne odvody?

//NOVE//

Ak nechcem poberat mzdu, budem len konatelom, musim mat plat? Mozem vypisovat a vystavovat faktury? A ine ukony s fungovanim SRO?

Ako to funguje, ako to spraviť? Ďakujem
avalik
17.09.13,07:44
nemusis mat zamestnancov
z vyplateneho podielu na zisku (dividend) zaplatis zdravotne odvody 14 %
vyplata je mozna az po skonceni roka - uzavierke
damien11
17.09.13,07:49
Ďakujem veľmi pekne, lebo som našiel len prady z roku 2008 - 2010. A keď nebude mať zamestnancov, vytváranie faktúr a rozhodovanie, to ako funguje?
Som len teoretik a na škole nás učili ako to má byť, nie ako sa to reálne dá robiť :(
Dáša_
17.09.13,08:17
budeš to robiť ako konateľ, to je v pohode. Prípadne ti to uribí niekto, kto má živnosť, napríklad učtovníctvo. Ešte je otázka, či v tvojom prípade, ked si študent by nebolo výhodné zamestnat sa na dohodu s odmenou 155€ - z nej sa platí len úplne zanedbatelny odvod a ak nemáš inú mzdu, môžeš si uplatniť aj nezdaniteľnú čiastku. Túto sumu by si si mohol vypláať mesačne, firma by mala náklady a ty by si mal aspoň nejaké financie.
damien11
17.09.13,08:20
Mne praveze teraz nejde o to, ziskavat odtial peniaze, nakolko mam ine zamestnanie (brigadnicke). No rozmyslam ako to spravit tak, a by som mohol rozhodovat, uzatvarat zmluvy, vystavovat faktury, no neplatil by som ziaden odvod a nemal by som mzdu
Dáša_
17.09.13,11:25
môžeš byť konateľom a odmenu nemusíš poberať. Dokonca ani zisk si nemusíš vybrať, aby si neplatil odvody do zdravotnej. (len pripominam, zisk ako majitel, nie ako konatel)
tictac7
17.09.13,12:03