Loyan
17.03.06,12:05
Prosim Vas mozete mi poradit ci mam podavat danove priznanie ak som tento rok ako studentka robila na Zmluvu o brigadnickej praci studentov u jedneho zamestnavatela a popri tom som robila sprostredkovanie II. piliera DSS a moje prijmy boli nejakych 39000,- ? A v pripade ked nemusim to danove priznanie podavat ci aspon si mam dat spravit rocne zuctovanie u zamestnavatela. Dakujem;)
DanielaSL
17.03.06,11:27
Ako sprostredkovateľ si mala aj pridelené DIČ? Lebo v tom prípade by ti nemohol zamestnávateľ urobiť ročné zúčtovanie dane. Mimochodom už je aj neskoro o požiadanie. Mala si u zamestnávateľa podpísané uplatnenie odpočitateľnej položky? Ak nie , tak by bolo najlepšie pre teba urobiť si DP , aby sa ti preddavková daň odvedená zamestnávateľom vrátila. Ak si však mala , tak nemusíš robiť DP, lebo tvoj príjem nebol väčší ako 43.968,-Sk.
Johanka
17.03.06,11:30
Nemusíš podávať daňové priznanie, nakoľko Tvoje príjmy za rok 2005 neboli vyššie ako 1/2 nezdaniteľnej časti základu dane ( 1/2 z 87.936 Sk) -§ 32 ods.1 Zákona o dani z príjmov.
Ročné zúčtovanie Ti už zamestnávateľ neurobí, lehota na podanie žiadosti bola 15.2.2006.
Napriek uvedenému si myslím , že by si mala priznanie podať, pretože z príjmu na dohodu Ti určite bola zrazená daň ako preddavok. Pri takej výške príjmu ako si uviedla, bude výsledok DP preplatok, ktorý Ti DÚ vráti.
Loyan
17.03.06,11:59
Ano, mala som pridelene aj nejake cislo, som tam registrovana. Inak zamestnavatel (na zmluvu o brig. praci) mi dane nestrhaval ani sprostredkovatelska spolocnost pre ktoru robim, takze aj tak by mi nic nevratili. Takze ak nepodam danove a na druhej strane ani sa mi neda spravit to rocne zuctovanie, bude to v pohode, ak som spravne pochopila?
Johanka
17.03.06,12:37
Keď Ti u zamestnávateľa nič nestrhávali, tak DP nepodávaj.
Majka
17.03.06,12:40