Toper
03.10.13,07:21
Som ucitelom na ZS na zmluvu, zaroven som ucitelom na Sukromnej ZUS. Tam odo mna chcu aby som sa rozhodol ci chcem dohodu o vykonani prace alebo presiel na zivnost. Vedel by mi v tejto veci niekto detailnejsie poradit?
veronikasad
03.10.13,05:22
Aký je v rozdiel v odmene, ktorú ti ponúkajú na dohodu a živnosť ? Uveď tiež predpokladanú ročnú výšku príjmu v súkromnej ZUŠ
Toper
03.10.13,05:31
Rozdiel v odmene nepoznam.Zajtra o tom rokujem s riaditelom. Doteraz som pracoval ako student v ZUS na prikaznu zmliuvu. Od sept. som uz aj ucitelom na ZS. Doposial priemerna vyska mojej odmeny nepresiahla cca. ani minimalnu mzdu. vacsinou to bolo proiemerne do 300 eur.
veronikasad
03.10.13,05:40
Pokial tvoj ročný príjem v zuś nepresiahne 12-násobok min. vymer.základu (pre rok 2013 12*402,50) a nestaneš sa povinným platitelom odvodov do sociálnej poisťovne, je pre teba finančne výhodnejšie práca na živnosť. Odvody do SP platiť nebudeš, v zdr.poisťovni si tiež môžeš môžeš určiť vymer.základ nula a preddavky do 31.12.2014 platiť nebudeš. Nedoplatky uhradíš po vykonaní RZZP prísl. zdr.poisťovňou.

Výhodnejšie pri živnosti bude pre teba aj zdanenie, pretože pri dohode si už nemôžeš uplatniť nezd.časť základu dane a zdaníš 19 % celú odmenu, zníženú o odvody.
Pri živnosti, ak nebudeš viesť účtovníctvo, môžeš si uplatniť 40 % paušálne výdavky.

Jedinou nevýhodou je administratíva okolo živnosti - ak budeš pracovať na dohodu, ročné zúčtovanie dane za teba urobí zamestnávatel, pri práci na živnosť musíš sám podať daňové priznanie typu B.
Toper
03.10.13,05:59
A konkretny priklad aby som mal v tom jasno... Lebo stale neviem co by bolo pre mna vyhodou.
veronikasad
03.10.13,06:06
Aký konkrétny príklad, veď som ti všetko rozpísala ... Podrobnejšie sa to napísať ani nedá.
veronikasad
03.10.13,06:10
Pri dohode dostaneš odmenu zníženú o zaplatené zdr. a sociálne poistenie + 19 % daň.