PD1
07.10.13,13:22
Pracujem ako obchodný manažér v jednej nemenovanej firme. Pred pár dňami mi bol zadržaný VP pre Stoj, daj prednosť v jazde..vzhľadom k tomu, že som si nebola priestupu vedoma, tak vec ďalej posúdi správny orgán. Z doterajších zistení je zrejmé, že VP sa mi po 15 dní predbežne zadrží, avšak je tu pozitívny predpoklad, že mi následne bude vráteny a tiež, že možno ai oficiálne nebude zadržaný, samozrejme dôkazy tomu nasvedčuju. Lenže, hliadkou som mala jazdu zakázanú a tak som obmedzená na uvedené. Moja otázka smeruje k tomu, či je môj zamestnávateľ oprávnený dáť mi z uvedeného dôvodu výpoveď. Horšie je pre mňa, že som zamestnaná na dobu určitu, už po skúšobnej dobe. Tiež, že mi k mojej práci boloposkytnuté služobné vozidlo. Čo si myslíte o uvedenom?
misoft
07.10.13,15:36
Podľa mňa - toto nie je dôvodom na výpoveď - vozidlo odstav, alebo použi vodiča.
Na okraj - VP nie je ani tvojim majetkom, ani majetkom zamestnávateľa - je majetkom MV! Ty ho máš len v držbe ako doklad o odbornej spôsobilosti viesť vozidlo.
marjankaj
07.10.13,18:07
§ 63
Výpoveď daná zamestnávateľom

(1) Zamestnávateľ môže dať zamestnancovi výpoveď iba z dôvodov, ak

d) zamestnanec

1. nespĺňa predpoklady ustanovené právnymi predpismi na výkon dohodnutej práce,
2. prestal spĺňať požiadavky podľa § 42 ods. 2,
3. nespĺňa bez zavinenia zamestnávateľa požiadavky na riadny výkon dohodnutej práce určené osobitným predpisom alebo zamestnávateľom vo vnútornom predpise alebo
4. neuspokojivo plní pracovné úlohy a zamestnávateľ ho v posledných dvoch šiestich mesiacoch písomne vyzval na odstránenie nedostatkov a zamestnanec ich v primeranom čase neodstránil,
marjankaj
07.10.13,18:11
Ale je. To by mal zamestnať ešte šoféra, aby ten zamestnanec mohol vykonávať svoje pracovné úlohy? :eek:

No tenzamestnanec by mohol chodiť taxíkom za svoje.
misoft
07.10.13,18:32
Ad 1) - pozrieť do zmluvy, či je VP podmienkou zamestnania.
Ad 3) - či je na výkon práce nevyhnutne potrebné vozidlo