efca22
11.10.13,09:42
Dobrý deň, dňa 24.4.2013 som kúpila tenisky zn.adidas a dňa 20.9.2013 som ich musela ísť reklamovať lebo sa mi na obidvoch malíčkach roztrhli (nezodrali, ale roztrhli!!!), teraz som tam išla, spýtať sa ako je na tom moja reklamacia a povedali mi, že v tej istej hodnote si mam do 20.10. vybrat iny tovar... (ale ja chcem vratenie penazi, ja ine tenisky nepotrebujem a aj tak ide zima), tak mi to predavacka odovodnila tak, ze keby som dosla do 1/2roka, tak mi vratia peniaze a nieje to vyrobkova vada, ale moja vada (neviem, asi som nedopatrenim na obidvoch nohach roztrhla tenisky :) ) , viete mi poradit ako postupovat? dakujem
pizzanoel
11.10.13,08:01
podĺa zákona je predajca povinný prijať reklamáciu. To či ti vráti peniaze je na jeho dobrej vôli. On je povinný zo zákona prijať reklamáciua vybavi´t a to spôsobom: oprava, výmena tovaru, poskytnutie zlavy. Teda ak ti ponukol výmenu postupoval podla zakona spravne.
efca22
11.10.13,08:16
Dobre, ale dá sa aj odstúpiť od zmluvy, čo si uňho zoberiem tenisky, ktoré cez zimu aj tak nosiť nebudem, alebo tepláky, ktoré takisto cez zimu nosiť nebudem a zaujímavé, že ostatné inštitúcie, vracajú peniaze...
pizzanoel
11.10.13,08:20
je to na kazdej firme ci ti vratia peniaze .. da sa odstupit aj od zmluvy ale to iba v tom pripade ak reklamujes tu istu zavadu tri krat...co su ostane institucie velke obchody? ako bata, deichman? ano taky ti daju asi peniaze naspät ale ak si to kupovala u nejakeho maloobchodnika tak ten ti vracat prachy nebude...
arizona
11.10.13,08:47
Ale ak predajca uzna reklamaciu ako opravnenu, tak nemoze nutit zakaznikovi vymenu za iny tovar. Je na zakaznikovi, ci chce iny tovar,alebo peniaze.
arizona
11.10.13,08:51
Tomu oddovodneniu neverim! Keby to bola tvoja chyba a jednalo by sa o mech.poskodenie, tak urcite by neboli ochotni ti reklamaciu uznat.
Ved podla toho co pises, tak si prisla reklamovat do pol roka, tj. chyba sa povazuje za vyr.chybu.



viac: www.pravaspotrebitela.sk (http://www.pravaspotrebitela.sk)
pizzanoel
11.10.13,09:06
predajca nemusi preukaz ziadne odborne posudenie....ale reklamaciu vyriesil výmenou tovaru co je v sulade so zakom...pred 3 dnami som to riesila s obch.inspekcoiu...predajca ti moze tovar opravit, vymenit, poskytnut zlavu.. ci vrati peniaze je na jeho rozhodnuti on reklamaciu vyriesil a to tym ze ponukol vymenu tovaru...
pizzanoel
11.10.13,09:07
predajca musi prijat reklamaciu stanovuje to zakon nikde v zakone sa nepiše ze je povinny vratit peniaze on je akurat povinny produkt opravit, vymenit alebo poskytnut zlavu...
arizona
11.10.13,09:11
a ked je neopravitelny a rovnaky tovar uz nema? Nemoze ho predsa nutit kupit si nieco ine
arizona
11.10.13,09:15
ano, suhlasim,ak uzna reklamaciu nemusi dolozit znal. posudok. Zle som tu vetu sformulovala,chcela so ju upravit,ale nemam v editacii moznost preskrtnut text, tak som radsej tu vetu vymazala, nech nemyli.
pizzanoel
11.10.13,09:22
to mas pravdu mal by vymenit tovar za ten isty produkt...len ten asi nema...a teda moze riesit reklamaciu aj poskytnutim zlavy to by znamenao ze vrati topanky ktore napr. stali 35 eur. A on prizna ze ano zakaznik ma pravdu su poskodene ale zakon mi umoznuje poskytnut zlavu pri reklamacii teda dam mu zlavu 0,50 eur. Teda vrati mu toavr a da 50 centov. Zakazni zavola inspekciu a ta povie ano reklamacia prebehla spravne podla zakona . Predajca si vybral riešenie reklamacii formou zlavy. Ci zlava je primerana 0,50 cenov inspekcia neriesi...ale odkaza ta na sud ktory o tom rozhodne tzn. ze mozes sa sudit za 35 eur....