Marta Grexová
12.10.13,20:56
Dobrý deň. Som študentka na Pedagogickej strednej škole, a mám problém s písaním prípravy. zatiaľ sa najviac zameriavame na edukačnú aktivitu, no vždy mám v príprave červené more, pretože mi tam vždy niečo chýba, alebo mám zlu formúlaciu viet, ktoré sa pýtam detí ... prečo nemôžem používať otázky typu ( otázka z rozprávky Janko Hraško) : Predal otec Janka Hraška ? ( predal) ... bolo mi napísané, že takúto otázku, ktorá sa dá nahradiť slovom áno-nie, použiť nemôžem ..ale prečo ? Však tie deti v MŠ, nedokážu na toľko dávať pozor počas čítania tej rozprávky, aby vedeli odpovedať nejak obšírne... na otázky, ktoré sa viažu na začiatok rozprávky áno, ale na koniec si myslím, že môžem použiť aj takúto otázku, nie ? ... Bola by som vďačná za rady, prípadne ak by niekto chodil na takúto školu ako ja a mal by doma v PC uložené nejaké jeho prípravy, neposlali by ste mi ako vzor nejakú ? ďakujem :)
avalik
12.10.13,19:01
no ja nie som studovana pedagogicka, ale predpokladam, ze je to z dovodu rozvijania slovnej zasoby

proste klast otazky tak, aby dieta napr. pomenovalo cinnost, predmet, ... aby nemalo sancu odpovedat len ano alebo nie
Marta Grexová
12.10.13,19:04
Ďakujem za odpoveď :) Aj ja si myslím, že je to z tohto dôvodu, aj keď aspoň tie posledné dve, by mohli byť takouto formou... ale ďakujem veľmi pekne :)
alaya1
13.10.13,07:14
http://www.porada.sk/t118093-pripravy-ucitelky-v-materskej-skole.html

https://www.google.sk/#q=pr%C3%ADprava+na+vyu%C4%8Dovanie+v+materskej+%C 5%A1kole

Ide o to, ze nemozes tvorit otazky takeho typu, aby deti na to odpovedali jednoslovne. Ide o rozvoj slovnej zasoby, ale aj predstavivosti a precvicovanie pamate deti. Aj na otazku" Predal otec Janka Hraska"?... sa da odpovedat celou vetou napr. Nie, otec nepredal J.H. preto lebo...

Ale, ako to mas robit preberate predsa na didaktike, ucitelka by vas to mala naucit, pisat pripravy a ucit podla toho deti. Popros ju o pomoc, ak tomu nerozumies.
Marta Grexová