zuzzqa
05.11.13,06:22
dbré reáno, hneď na úvod,neviem či včera tety na upsvar mali zlú náladu, a odbili ma odpoveďou že všetko je na webe. Nuž... chcem sa spýtať vás, lebo ja sa v tom nevyznám.
Mám 23. rokov, som študentka denného štúdia na VŠ(prvý ročník ing.). V súčasnej dobe aj do budúcna bývam sama v mieste školy v byte ktorý je písaný na moju maminu. V tomto byte má nahlásený trvalý pobyt aj babka ktorá tam ale nebýva, keďže sa už nedokáže o seba postarať. ak tomu správne rozumiem, na to aby som mala nárok na HM, musím si zmeniť trvelý pobyt na súčasnú adresz (teda tam kde bývam sama) a keďže nie som vlastníkom bytu, tak uzavrieť nájomnú zmluvu s maminou? kto každý bude so mnou posudzovaný ? čo všetko je potrebné ešte urobiť? na aké iné príspevky by som mala nárok? ďakujem veľmi krásne každému kto mi poradí! pekný deň!
ivka70
05.11.13,06:38
Musis mat zmeneny trvaly pobyt, ab yta posudzovali samu, ale musis mat sudom potvrdene vyzivne - kedze si studentka - od mamy a aj od otca. Az podla vysky tvojich prijmov posudia, ci mas narok na davku v hmotnej nudzi (teoreticky, minimalne vyzivne je 27,13 EUR x 2 = 54,26 EUR, davka v hmotnej nudzi 60,50+ 2 EUR, narok by ti vznikol na 6,24 + 2 EUR, ale minimalne vyzivne len v pripade, ze rodicia maju minimalne prijmy a k tomu sa pocita 75% tvojich prijmov, ka napr. brigadujes)

Na prispevok na byvanie vo vyske 55,80 EUR by ti narok vznikol v pripade, ze preukazatelne ty platis aspon 6 mesiacov najomne v byte, kde mas trvaly pobyt.

No velmi optimisticky ten narok u teba nevidim.

A info najdes naozaj na webe:
http://www.upsvar.sk/socialne-veci-a-rodina/hmotna-nudza/davka-a-prispevky-v-hmotnej-nudzi.html?page_id=226
willma
05.11.13,06:47
k tomu info na webe - tie tetušky tam potom na čo sedia - asi len aby buzerovali a pečiatkovali prinesené papiere-je mi na grc z takých ľudí, ktorí ti majú odborne poradiť a miesto toho ťa pošlú do čerta :(
ivka70
05.11.13,07:19