BruceWayne
05.11.13,15:50
Zdravim momentalne som denny student a chcem prejst na externe studium cim skor ale stale nemam pracu takze sa musim registrovat na urade prace dokym si pracu nenajdem a preto sa pytam ci za mna stat dovtedy bude pocas nezamestnanosti platit odvody do zdravotnej a socialnej?alebo to musim riesit ako samoplatca pocas toho obdobia kym budem nezamestnany??Dost sa bojim aby som potom nedostal nejaky "pozdravny list" z jednej alebo druhej menovanej organizacie o nezaplatenych odvodoch..Dakujem za odpoved
veronikasad
05.11.13,14:59
kolko máš rokov ?
BruceWayne
05.11.13,15:16
22
fransisek-78
05.11.13,15:21
V prvom rade: nieco ako "prechod na externe studium" neexituje (podla zakona). Takze si zistite, ze ci je toto vobec mozne. Sice sa taketo prestupy robia (je to obycajne zanechanie jedneho studia, prihlasenie sa na ine + uznanie skusok), je vela situacii, kedy vam to skola neumozni - napr sa to externe studovat neda, alebo je maximalne naplnena kapacita atd atd.... ale v kazdom pripade by vas ziadna skola nemala preradit pocas semestra.. takze to "cim skor" by malo byt az po skonceni semestra (ale mozno sa mylim)

Pokial budeme riadne zaevidvany na urade prace a aktivne si budete hladat pracu, tak vy nic neplatite.
veronikasad
05.11.13,15:22
Nemusíš sa evidovať na UP, štát je platitelom zdr.poistenia aj za študentov externého štúdia. Treba odovzdať potvrdenie o návšteve školy (dať si potvrdiť prefotenú kopiu). Ak si nájdeš prácu, budeš platiť preddavky ako riadny zamestnanec.
Za študentov štát sociálne poistenie neplatí, môžeš sa prihlásiť v SP ako dobrovolne poistená osoba na celý balík poistenia. Mesačná platba z min.vymer.základu je cca 130€. Ak sa zamestnáš na pracovnú zmluvu, budeš zo zákona poistený aj v soc.poisťovni
BruceWayne
05.11.13,15:23