Dada Srška Gábrišová
08.11.13,14:01
Ja viem že je tu veľa tém o mojej otázke ale kým sa k niečomu dopracujem vždy sa stratím.

Chcem sa opýtať od decembra idem podnikať. Mám internetový obchod a potrebujem vedieť ako je to s poštovným kedy mi poštovné nepodlieha dph? .. všetko budem posielať na dobierku. Ak poštovné by podliehalo dph ako to mam účtovať som začiatočník. Vysvetlíte mi to prosím po lopate? :) dakujem všetkým veľmi pekne.

Bola som sa aj na daňovom pýtať ale tam mi skoro nevedli vobec nic povedať
Richard
08.11.13,13:47
Dodržiavajte upozornenia, nepíšte slová ako pomoc a prosím do otázky. Predstavte si že každý názov knihy by začínal "Pečítajte si prosím túto knihu"....
tictac7
08.11.13,14:29
Poštovné, ktoré sa platí Slovenskej pošte je oslobodené od DPH. Avšak, ak Ty budeš platcom DPH si povinná aj na toto poštovné dať ešte DPH. Ak nebudeš platca DPH, vyfakturuješ cenu tovaru a poštovné a nikde žiadne DPH uvádzať nebudeš. Ak budeš na doručovanie využívať služby inej spoločnosti, táto Tebe bude fakturovať "poštovné" s DPH (napr. 10,-- + 2,--) a ak ju Ty budeš fakturovať ďalej a nie si platca DPH, tak vyfakturuješ poštovné vo výške 12,-- eur.
Dada Srška Gábrišová
09.11.13,10:11
Ďakujem veľlmi pekne lebo som v tom mala poriadnu dilemu viem že samotné poštovné je oslobodene od dph len pokial sa to týka pošty samotnej .... pytala som sa preto lebo ked sa tak nad tym zamyslim poštovne ktoré zaplatím ja na pošte a zákaznik mi ho vráti mi vlastne neovplyvnuje nijak moj príjem je to niečo ako preddavok ktorý sa mi vráti s nulovým ziskom.... preto som chcela vediet ako to mam účtovať a správne robiť na faktúre.
Economic
09.11.13,15:28
Dadka, nepíšeš či si platiteľ DPH alebo nie. Ak nie si platiteľ DPH, nič neriešiš. Ak predávaš tovar a si platiteľ DPH, všetko čo vstupuje do FA (vrátane poštovného ide do základu dane pre DPH). Ja osobne ti nedoporučujem byť platiteľom DPH, ak je koncový zákazník obyčajný občan - nepodnikateľ.
Dada Srška Gábrišová
10.11.13,18:52