zuzana_24
05.12.13,15:10
Dobrý deň,
som študentkou 2. ročníka bc štúdia na VŠ, mám nasúdené výživné od otca a ten má momentálne zablokovaný účet exekútorom z dôvodu nepravidelného platenia výživného, no odvolal sa a preto to stojí na súde.. stala sa ale navyše taká vec, že ho vlastným zavinením vyhodili z práce (z dôvodu hrubého porušenia pracovnej disciplíny), pokiaľ mám vedomosť, momentálne je na PN (a bude zrejme dlhodobejšie..), okrem toho do zamestnania ho už nikto nikdy neprijme, navyše má úver atď takže možno príde aj o majetok.. Na výživnom mi dlží zatiaľ 600 €, nekomunikuje.. mám nejakú šancu že výživné ešte uvidím? Som si vedomá, že sa to môže naťahovať aj rok, ale ja situáciu musím vyriešiť čo najskôr.. bývam len s matkou a tá mi fin.nemôže pomôcť z jej platu..
Ešte by ma zaujímalo, či v prípade ak by som neukončila ani neprerušila denné štúdium na VŠ a začala súčasne pracovať na TPP, či by mi týmto zanikol nárok na výživné, prípadne ak by som štúdium prerušila z dôvodu nepriaznivej soc. situácie, išla pracovať na TPP a neskôr pokračovala v štúdiu, či by mi aj týmto nárok na výživné zanikol alebo nie. Ďakujem
Mária27
06.12.13,17:37
Ak má súdom určené výživné, musí žiadať o jeho zrušenie, inak povinnosť trvá. Výživné sa dá obnoviť, ak by si pracovala a znovu začala študovať.

zákon o rodine 36/2005
§ 62
(1) Plnenie vyživovacej povinnosti rodičov k deťom je ich zákonná povinnosť, ktorá trvá do času, kým deti nie sú schopné samé sa živiť.


Teraz môžeš žiadať o náhradné výživné - pozri zákon o náhradnom výživnom 201/2008, ktorý ti prikladám:
§ 2
Nárok na náhradné výživné
(1) Oprávnená osoba má nárok na náhradné výživné, ak