jana6852
14.12.13,13:24
Prosím o radu-previedla som si fotografie z Nef do Jpg a následne fotky v jpg stratili pôvodnú farbu-prosím-ako to napravit?
duves
14.12.13,12:37
Zrejme fotíš do suroveho formatu a maš aparat značky Nikon. Fotenie do suroveho formatu je vyšší level spracovania a vyhoda je v tom, že surovy zaber zostava stale bezo zmien a sú tam daleko väčšie možnosti post procesingi než je prava s jpg súborom. No a tvoj problem. Nenapísala si aky RAW konvertor používaš a čo všetky si menila. Aj mne sa stava cez Adobe LR, že ine farby su v RAW konvertore než nasledne vo vyexportovanom finalnom jpg. Doporučujem sa s tym pohrať.
trevize
14.12.13,16:39
V akom farebnom priestore fotis? Adobe RGB alebo sRGB? Je to v nastaveniach fotaku.
V akom softe konvertujes z NEF do JPG?
jana6852
14.12.13,19:04
Vdaka za príspevok,ja som si len od známej stiahla fotky z karty,čo vo fotoap.Nikon,kedže ona mi posiela len zopár a upravených a ja som chcela mat všetky aj ked neboli upravené takže nemám šajn o nejakom Raw konvertore.dá sa to niekde v info fotky nájst tie udaje?teda podla teba sa to dá upravit,ked sú v Jpg?no po presune z Nef do Jpg mi ostali fotky uložene aj tie pôvodne teda v Nef a aj po zmene tie v Jpg.Tak teraz?
duves
14.12.13,19:25
Ja fotím iba do RAW-ka. RAW konvertory sa vyvijaju a vylepšuju. Môže sa stat, že o 5-6 rokov si z prvych zaberov urobiim lepšie fotografie. No a teraz k tvojmu problemu. 1. bud si urobiš jpg v aparate z tych NEF suborov, 2.alebo si nainstalujes v PC "slušny" RAW konvertor a davkou vyrobíš x zaberov do jpg. Ja používam Adobe LR: http://www.youtube.com/watch?v=XcBrhtrZVKg
jana6852
14.12.13,21:51
pozrela som fotky-tie v NEF maju popis Bitmapový obrázok RAW,tak idem si stiahnut Adobe LR vdaka za kvalitné a rýchle odpovede
tolyaasch
15.12.13,06:38