Aleš Popluhár
14.12.13,23:02
Dobrý deň som živnostník pracujúci v Nemecku cez agentúru KITAI s. r. o., Pracujem ako montážny pracovník na základe zmluvy o poskytnutí služieb, kde je doložka, že sa nesmiem zamestnať ako zamestnanec vo firme kde som ako živnostník aj keď ma firma chce. Pokiaľ to poruším v priebehu 6 mesiacov udelí mi firma KITAI pokutu 5000€. Je možné podpísať pracovnú zmluvu s nemeckou firmou pokiaľ ma chcú ako zamestnanca a pri tom nedodržať obmedzujúce ustanovenie zo zmluvy bez hrozby 5000€ pokuty?
Vopred Ďakujem
jslancik
15.12.13,05:58
Zmluvu si podpísal, ťažko sa budeš brániť pokute. Asi vedia, prečo tam dali takú doložku. Aby sa nestalo to, čo chceš urobiť. Svoje peniaze si každý stráži.
iMiki
15.12.13,16:15
Ja som mal pred niekoľkými rokmi tiež konkurenčnú doložku ako živnostník na 100 000€, že po skončení v istej firme nesmiem podnikať 2 roky v podobnom odbore...tiež som sa bál prejsť ku konkurencii, ale právnik ma ubezpečil, že v EU sú konkurenčné doložky v zmluvách neplatné... firma od ktorej som odchádzal sa mi pri odchode vyhrážala, žalobou, ale po odchode na mňa žiadnu žalobu nepodala do dnešného dňa... najlepšie, keď zájdeš za právnikom so zmluvou a on ti po analýze odporučí riešenie... za tých pár desiatok eur to stojí...
jslancik
15.12.13,16:22
Len aby to nebola už minulosť.. Radšej nech sa fakt spýta dobrého právnika..
Lusssy
15.12.13,17:17