KIAN
23.03.06,13:03
Dobrý deň,
chcela by som vás požiadať o pomoc pri zodpovedaní niekoľkých otázok týkajúcich sa daňového priznania a preddavkov na zdravotné poistenie...
prečítala som si o tom veľa na PORADE, ale aj tak mám stále nejasnosti...čo sa týka účtovníctva som úplná začiatočníčka a často nerozumiem vašim odborným výrazom a skratkám...ak by mi to mohol niekto vysvetliť ako úplnému amatérovi budem vám vďačná...

1.V novembri 2004 som začala podnikať a do tohto času som bola evidovaná na úrade práce. V daňovom priznaní som si uplatnila paušálne výdavky a môj základ dane bol 6666,-. Koľko mi z tohto ZD vychádza preddavok na ZP? Ešte dodám, že v tomto období som bola zároveň študentkou denného štúdia.

2.V januári 2005 som ukončila štúdium a v septembri 2005 som nastúpila na VŠ (denné štúdium). Počas celého roku 2005 som preddavky na ZP neplatila, nakoľko som bola presvedčená, že mi nenastala povinnosť.Otázka znie, či som mala platiť, a ak áno koľko?

3.Momentálne si robím daňové priznanie za rok 2005 a uplatňujem si opäť paušálne výdavky. Za rok 2005 som neplatila žiadne odvody a tak ma zaujíma, či uvediem do DP iba zrátané príjmy a odpočítam 25%...a ako si neskôr vypočítam preddavok na ZP?

To je zatiaľ všetko. Ďakujem vopred všetkým poraďakom za pomoc...
Silkov
23.03.06,18:39
Chcem sa opýtať klient má staré resty rok 2001-2005(odvody) , ktoré uhradil v roku 2005
cca. 35000,-Sk
Môže si zaplatené odvody do SP uplatniť ako vydavokOZD za zdaň. obdobie 2005????
Dikes,,,
KIAN
26.03.06,09:35
Napisala som zle otazku alebo sa iba nenajde nikto, kto by mi odpovedal?:)
mysimis
26.03.06,09:55
Chcem sa opýtať klient má staré resty rok 2001-2005(odvody) , ktoré uhradil v roku 2005
cca. 35000,-Sk
Môže si zaplatené odvody do SP uplatniť ako vydavokOZD za zdaň. obdobie 2005????
Dikes,,,
Áno môžeš si to dať ako výdavok OZD, veď on uhrádzal svoje záväzky.
KIAN
28.03.06,06:27
aspoň mi poradte, prosim vas, kde by som mohla ziskat odpovede na moje otazky...prosim:)
KIAN