Kety Alfa
08.01.14,17:01
Dobrý deň. Chcem vás poprosiť o pomoc. Účtujeme v JÚ v ALFE (som ako začiatočník po MD), máme ERP cez ktorú predávame tovar v predajni a máme tiež odberateľov, ktorým vystavujeme faktúry a platia ich výlučne cez banku, ale stalo sa mi, že jedna firma chcela zaplatiť v hotovosti za tovar v sume 40eur, ja som vedela, že do 5000,-eur môžeme prijať platbu v hotovosti, ale akosi som si neuvedomila že to musí ísť cez pokladňu a ja som im vystavila len PPD a oni mne VPD. Viem že je to celé zle, navyše stalo sa to v novembri a teraz je už nový rok...Poraďte mi prosím či sa s tým dá niečo robiť aby som sa vyhla sankcii (bojím sa že bude veľká). Má napríklad význam nahrať to do pokladne ešte teraz (keď už je iný rok), alebo mám vystaviť dobropis a predať to ešte raz a cez pokladňu, vystornovať to - ale ako? Prosím, neviem si s tým rady. Alebo mi aspoň poradte koľko taká chyba môže stáť :(
hana22
08.01.14,16:36
dobrý deň, neviem, či je to práve to najlepšie riešenie, ale ja by som to urobila asi takto... skúsila by som sa dohodnúť s tým, čo mi platil, že tých 40eur mi uhradí v tomto roku normálne cez registračnú pokladňu, prípadne cez účet. v roku 2013 by som úhradu z pokladne vymazala.
veronikasad
08.01.14,16:38
Vystornuj príjmový pokladničný doklad, peniaze vráťte a nech faktúru uhradí v roku 2014 prevodom na bankový účet. K 31.12.2013 ju budeš evidovať ako pohladávku vo výkaze o majetku a záväzkoch.
Kety Alfa
15.01.14,14:23