Mariana001
14.01.14,14:51
Mám jednu faktúru za zahraničné služby za rok 2013.Bolo to faktúrované živnostníkovi,ktorý má holandskú živnosť,fakturačná adresa je holandská, trvalý pobyt má na Slovensku. Urobila som chybu,keď som nepodala žiadosť o registráciu na platcu DPH? Čo mi z toho teraz vyplýva? Ďalej mám faktúry na služby,ktoré boli dodané do Holandska,no tentokrát to boli fyzické osoby z holandským trvalým pobytom,nie podnikatelia. A taktiež faktúry vystavené živnostníkovi s trvalým pobytom na Slovensku aj so slovenskou živnosťou,no práce sa vykonávali v Holandsku.Prosím o radu. V tomto som naozaj začiatočník a vôbec som si to nezistila vtedy,keď som vystavovala faktúry. Ďakujem
nika.sum
14.01.14,13:53
o ake sluzby ide?
Mariana001
14.01.14,13:57
Jedná sa o služby v stavebníctve.Rekonštrukcie,obklady,dlažby.
Mariana001
14.01.14,14:01
A ešte k tomu,živnostník s holandskou živnosťou je platcom DPH a živnostník so slovenskou živnosťou nie je platcom DPH.
nika.sum
14.01.14,14:13
§ 16
Na začiatok

(1) Miestom dodania služby vzťahujúcej sa na nehnuteľnosť vrátane realitnej činnosti a činnosti znalcov, ubytovacích služieb, poskytnutia práva na užívanie nehnuteľnosti, služieb zameraných na prípravu a koordináciu stavebných prác, ako sú služby poskytované architektmi a osobami zabezpečujúcimi stavebný dozor, je miesto, kde sa nehnuteľnosť nachádza.

(uz som dvakrat odpovedala a zmizlo mi to :-( )

Podla tohoto nemate povinnost sa na SK registrovat podla §7a, ale....

nakolko je miestom dodania Holandsko a vy ste poskytovali sluzby nepodnikatelovi, cize nezdanitelnej osobe, tak by ste mali byt registrovany v Holandsku, pri zdanitelnej osobe sa robi prenos danovej povinnosti, ale pri nepodnikatelovi sa to neda, zalezi od ich zakona....
petovsan
30.01.14,11:28
Dobrý deň,
Prosím o názor... Živostník neplatiteľ DPH prijal službu od firmy so sídlom na Cypre - tiez neplatiteľa DPH. Jedná sa o školenie, ktoré sa konalo na Slovensku.