luckeysoon
16.01.14,15:45
Dobry den. Potreboval by som zodpovedat jednu otazku. Sef ma posiela na zahranicnu pracovnu cestu a ja to chcem odmietnut. Mam na to pravo??

Pracujem ako konzultant a v pracovnej zmluve mam uvedeny druh prace ako navsteva u klientov, vytvaranie roznych analyz, reportov, vyhodnocovanie atd. Mam tam tiez uvedene ze vykonavat inu pracu podla pokynov zamestnavatela.

Miesto vykonu prace mam uvedene ako Bratislava.

Jednym bodom v zmluve je aj to ze sluzobne cesty budu preplacane podla platneho zakonnika.

Nikde vsak nemam uvedenu nejaku formulku, ze zamestnanec suhlasi s tym ze bude vysielany na sluzobne cesty alebo nieco podobne.


Viem, ze teraz mi sem asi skopirujete znenie zakona, ktory mam dostatocne nastudovany a pise sa tam ze odmietnut nemozem v pripade že potreba cestovania vyplýva priamo z povahy zamestnania, miesta výkonu práce alebo dohody uzatvorenej v pracovnej zmluve. Zda sa mi ale dost nejasna ta formulacia POVAHA ZAMESTNANIA. Aspon v mojom pripade ked posobim ako konzultant a v naplni prace mam aj navstevu u klientov.

Ako to vidite vy?? Mam pravo odmietnut takuto zahranicnu pracovnu cestu alebo nie??


Dakujem velmi pekne za odpoved a za Vas cas.
avalik
16.01.14,14:51
co ma byt obsahom pracovnej cesty? navsteva u klienta?
Tweety
16.01.14,14:56
Ak už obsah PZ obsahuje formuláciu o PC, tak tie určite patria pod náplň práce, dokonca aj sám to uvádzaš. A k tomu právu, samozrejme, že máš právo, ale musíš si byť vedomá, že sa na to bude pozerať ako na porušenie PD.

No len problem je to, ze v naplni prace (druh prace) ziadne sluzobne cesty uvedene nemam. Ten bod o preplacani PC ja chapem tak, ze uz ked budem vyslany na PC (s mojim suhlasom) tak sa zamestnavatel bude spravat podla zakona. Nikde v zmluve ale nemam uvedenu dohodu o pracovnej ceste. Aj v takom pripade sa uz ten bod o preplacani PC berie ako dohoda a v podstate s tym suhlasim??